اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم/ گزینش نیروی تخصصی و بومی در اولویت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای سال تحصیلی جدید مشکل و کمبودی در تامین و ساماندهی نیروی انسانی نداریم.

مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم/ گزینش نیروی تخصصی و بومی در اولویت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودز‌اده ظهر امروز در جلسه مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ امسال با توجه به بخشنامه‌های وزارتی در ساماندهی نیروی انسانی دو عنصر تخصص و بومی‌گزینی در الویت قرار گرفته است که در این فرایند تلاش خواهیم کرد از ظرفیت تمام نیروهای انسانی آموزش و پرورش حتی آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه تا هفته آینده در تمام نواحی و مناطق استان تمام امور مربوط به ساماندهی معلمان،‌ مدیران، معاونان، فضای آموزشی و دیگر پیش‌بینی‌های مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد:‌ ما در شهریور ماه تنها به دنبال برطرف کردن برخی از معایب و مشکلات خواهیم بود که ممکن است در این زمینه به وجود آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: با توجه به تبدیل وضعیت نیروهای نهضت سواد‌آموزی که از شرایط اعلامی برخوردار هستند ما امسال در بحث ساماندهی به این نیروها که هم اکنون در مناطق و نواحی مختلف فعالیت می‌کنند دست نزده و در سال آینده نسبت به ساماندهی آنها اقدام خواهیم کرد چرا که در همان منطقه مشغول فعالیت به ادامه کار تدریس می‌پردازند.

محمود‌زاده گفت:‌ ما در برنامه نقل و انتقال اکثریت کارها و مسئولیت‌های محوله را انجام دادیم و تنها نقل و انتقال اضطراری باقی مانده است که به نظر می‌رسد آمار زیادی در این شرایط و در بحث نقل و انتقالات اضطراری و جابجایی‌های احتمالی شاهد نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه نظام آموزشی 3 ـ 3 ـ 6از مهر ماه با برپایی پایه ششم اجرایی می‌شود خود این نظام آموزشی نیز به تقویت نیروی انسانی و سازماندهی واقعی کمک کرده و ما در مناطق و نواحی سعی داریم از توانمندی تمام معلمان استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از تدوین تقویم آموزشی، ساماندهی نیروی انسانی، انجام نقل و انتقالات معلمان و برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان به عنوان حرکت مثبت و شایسته برای آغاز سال تحصیلی روان و امیدوار‌کننده خبر داد.

محمود‌زاده بیان داشت: ما اگر در منطقه آموزشی و یا ناحیه یک و دو اردبیل با مشکلی نیز مواجه شدیم می‌توانیم از ظرفیت 325 آموزشیار نهضت که یک نیروی ذخیره شده هستند استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از کارهای نهضت سواد‌آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با نظارت مستمر اندک جمعیت بی‌سواد نیز به مرز باسوادی برسند ما از توانمندی نیروهای نهضت سواد‌آموزی در هر منطقه‌ای که نیاز باشد می‌توانیم استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: ما در یک حرکت انقلابی اقدام به حل مشکل انتقال 183 زوج فرهنگی کردیم تا با کمترین مشکل بتوانند در سنگر تعلیم و تربیت حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده همچنین در پاسخ به پیشنهاد مدیر دبیرستان استعداد‌های درخشان فرزانگان ناحیه دو اردبیل که دانش‌آموزی همچون پروا جوان شایانی را به عنوان رتبه 10 کشوری در رشته علوم تجربی تربیت کرده است، گفت: ‌در تجلیل از منتخبان کنکور به ویژه حائزان رتبه زیر 1000 می‌توان هدایای مادی و معنوی به ویژه سفر مشهد مقدس را در نظر گرفت که ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول