اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری زنجان:

فرهنگ شهروندی مردم زنجان احیا شود

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری زنجان با اشاره به فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم زنجان در قبال نظافت شهر خود گفت: این فرهنگ که در واقع همان فرهنگ تبدیل شهرنشینی به شهروندی است باید احیا شود.

فرهنگ شهروندی مردم زنجان احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی یگانه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه شهری زنجان اظهار داشت: رصد اطلاعات شفاف توسط خبرنگاران را موجب کمک به شهرداری در اداره شهر برشمرد.

وی از برنامه شهرداری زنجان برای برگزاری جلسات متناوب با خبرنگاران در آینده خبر داد و افزود: هر دو ماه یکبار جلسه‌ای را با خبرنگاران برگزار می‌کند.

سرپرست شهرداری زنجان از برنامه شهرداری برای احیای دکه‌های مطبوعاتی خبر داد.

وی با اشاره به مطرح بودن نیروهای مازاد در شهرداری زنجان تصریح کرد: این نیروها به دلیل نقش تصدی‌گری شهرداری جذب شده‌اند.

یگانه با اشاره به لزوم اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: اجرای این اصل و همچنین برون‌سپاری امور شهرداری به مدیریت ثابت نیاز دارد.

وی به تعدیل نیروها در بخش اتوبوسرانی اشاره و اضافه کرد: شهرداری بعد از مدت‌ها هنوز درگیر این تعدیل نیروی انسانی انجام شده در این بخش است.

سرپرست شهرداری زنجان لازمه عملی شدن برون‌سپاری امور را در شهرداری زنجان عزم جدی دانست و تصریح کرد: برای عملیاتی کردن واگذاری امور به بخش خصوصی باید یک عزم جمعی وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد متفاوت بودن زمان اجرای مصوبات شورای شهر زنجان گفت: اجرای مصوبات بسته به ماهیت متفاوت است.

یگانه با اشاره به انجام مطالعات لازم برای مونوریل شهر زنجان، اجرای طرح مونوریل را بسیار هزینه‌بر عنوان کرد و گفت: تامین بودجه 50 میلیارد تومانی برای هر کیلومتر مونوریل بسیار سنگین است.

وی انجام مطالعات در مورد طرح مونوریل را خالی از لطف ندانست و ادامه داد: انجام این مطالعات به اجرای درست پروژه‌ها به ویژه در کاهش هزینه‌ها در آینده کمک شایان توجهی می‌کند.

سرپرست شهرداری زنجان در پاسخ به سؤالی در مورد المان‌ها و نظافت شهری تصریح کرد: باید متوجه بود که فقط شهرداری مسئول نمادها و المان‌های شهر نیست.

وی به مسئولیت شهرداری در استفاده از نمادها و المان‌ها در سطح شهر تاکید کرد و گفت: سایر ارگان‌ها و مردم شهر نیز در این رابطه مسئولیت‌هایی دارند.

یگانه از برنامه شهرداری زنجان برای ارتقای مبلمان و محیط شهری خبر داد و افزود: کارهای کارشناسی برای نصب المان‌ها و نمادهای متناسب در 10 میدان اصلی شهر زنجان در حال انجام است.

وی به فرهنگ حاکم در پیشینه مردم زنجان اشاره کرد و گفت: باید به این فرهنگ‌ها مراجعه کرده و به تکالیف خود در امور شهری عمل کنیم تا صرفا یک شهرنشین نبوده و شهروند باشیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول