اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای رسانه مشهد:

تحقق شهروند الکترونیک از حالت نمایشی خارج شود

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای رسانه مشهد گفت: شهروند الکترونیک یک سرفصل بین‌المللی است و تحقق آن نیز در حال حاضر یک ضرورت است و در این راستا این طرح باید از حالت نمایش خارج شود و به سمت کاربردی شدن برود.

تحقق شهروند الکترونیک از حالت نمایشی خارج شود

ماهان صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: شهروند الکترونیک از جمله مباحثی است که در سرفصل‌های بین‌المللی است و تنها مربوط به ایران نیست و تمام کشورهای دنیا این برنامه را پی‌گیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی نیز بر این امر تاکید دارد که بحث شهروند و دولت الکترونیک تا پایان سال جاری باید در تمام بخش‌ها، پیاده شود، زیرا تحقق آن یک ضرورت است.

صفایی عنوان کرد: شهروند الکترونیک دارای زیرشاخه‌هایی مانند مبانی فناوری اطلاعات، امنیت الکترونیک، دولت الکترونیک، سلامت و تجارت الکترونیک  و بانکداری الکترونیک و غیره است.

وی تاکید کرد: فرهنگسرای فناوری و رسانه در این زمینه بسته‌ای را تهیه کرده و تلاش داریم تا به‌ تمام فرهنگسراهای فعال در مشهد در این زمینه سرفصل ارائه کنیم، به ‌عنوان نمونه، شهروند نوآور که جزو سرفصل‌های شهروند الکترونیک است از طریق فرهنگسرای علوم و نجوم دنبال می‌شود.

مدیر فرهنگسرای رسانه مشهد ادامه داد: بسته ارائه شده از سوی فرهنگسرای رسانه، شامل 14 دی‌وی‌دی است و ممکن است این تعداد، تا زمان رونمایی از طرح افزایش نیز داشته باشد.

وی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که طرح خود را در رسانه دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ثبت کنیم.

صفایی بیان کرد: این طرح (شهروند الکترونیک) قبلاً به مدت دو سال در مشهد اجرا شده است و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا هستیم و در حال حاضر می‌دانیم که چه مسائلی کاربردی‌تر و چه مباحثی دارای اولویت کم‌تری است.

وی تصریح کرد: بخش نرم‌افزاری طرح شهروند الکترونیک به میزان 95 درصد آماده شده و در نمایشگاه السیت از این طرح رونمایی می‌کنیم و تا پایان سال جاری نیز نسبت به تکمیل آن اقدام خواهیم کرد.

صفایی گفت: این طرح باید از حالت نمایش خارج شود و به سمت کاربردی شدن برود و در این زمینه نیز توافقاتی با پارک علم و فناوری داشته‌ایم تا به افراد فعال در زمینه شهروند الکترونیک بعد از آزمون، مدرک معتبر بدهیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول