اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی شهربابک:

شهروندان از گوشت ممهور به مهر دامپزشکی استفاده کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: شهروندان از گوشت قرمز ممهور به مهر دامپزشکی و گوشت مرغ به صورت بسته‌بندی استفاده کرده و به تاریخ درج شده بر روی تخم‌مرغ دقت کنند.

شهروندان از گوشت ممهور به مهر دامپزشکی استفاده کنند

مجید اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر بهداشت گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی در ادامه نظارت‌های مستمر شبکه دامپزشکی بر بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی است.

وی افزود: طی این طرح به طور روزانه 2 اکیپ ثابت و سیار از ساعت هشت صبح تا 20 شب در شهرستان بر بهداشت این فرآورده در کشتارگاه و مراکز عرضه و سایر اماکن مرتبط نظارت می‌کنند.

اسدی تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی نقش مهمی در غذای مصرفی دارند و رعایت بهداشت در تهیه و مصرف آنها در تأمین سلامت جامعه بسیار اهمیت دارد و با توجه به فسادپذیری، حساسیت به دمای بالا و امکان بروز مسمومیت از این طریق مردم باید به نکاتی نظیر نوع نگهداری فرآورده «داخل یخچال» آلودگی‌های سطحی و رنگ طبیعی آن دقت کنند.

وی بیان داشت: در ارتباط با گوشت قرمز باید به موارد دارای رنگ قرمز با درخشندگی مخصوص توجه کرد و هنگام لمس کردن زیر دست زبری ویژه‌ای احساس می‌شود، گوشت سالم دارای ارتجاع است و کشش مخصوصی دارد، گوشت قرمز نباید دارای بوی نامطبوع باشد و سطح گوشت نباید حالت لزج داشته باشد.

اسدی گفت: برای خروج گوشت از حالت انجماد اصولی‌ترین روش این است که 24 ساعت قبل از مصرف، ماده غذایی منجمد را از فریزر به داخل یخچال منتقل کرد، باید گوشت‌ها را به میزان مورد نیاز برای مصرف از فریزر خارج کرد و از خارج کردن گوشت از حالت انجماد و انجماد مجدد آن اجتناب کرد.

وی از مردم خواست به منظور پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حفظ سلامتی خود در صورت مشاهده، هر گونه تخلف را به شماره تماس 4222034 اطلاع دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از شهروندان خواست گوشت قرمز ممهور به مهر دامپزشکی و گوشت مرغ را به صورت بسته‌بندی تهیه کرده و به تاریخ درج شده بر روی تخم‌مرغ دقت کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول