اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‌گیرد

بهره‎برداری 110 پروژه گازرسانی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در هفته دولت 110 پروژه گازرسانی در این استان مورد بهره‎برداری قرار می‌گیرد.

بهره‎برداری 110 پروژه گازرسانی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت تعداد 110 پروژه گازرسانی در سطح استان با اعتبار 165 میلیارد و 600 میلیون ریال مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص جزئیات این پروژه‎ها تصریح کرد: این پروژه‎ها شامل گازرسانی به 40 روستا و بهره‎مندی 4 هزار و 900 خانوار از گاز با اعتبار 137 میلیارد و 450 میلیون ریال، گازرسانی به هفت پروژه مسکن مهر با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

سنگدوینی بیان داشت: گازرسانی به 56 پروژه صنعتی و سه شهرک و ناحیه صنعتی با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد 350 میلیون ریال، گازرسانی به دو جایگاه سی‎ان‎جی با هزینه‎ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در این ایام است.

وی از رشد 102 درصدی جذب مشترکان گاز در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 377 هزار و 525 مشترک جذب شرکت شده که در این رابطه تعداد 391 هزار و 478 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‎مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر معادل 94 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت گاز بهره‎مند هستند تصریح کرد: در حال حاضر تمامی 26 شهر موجود استان از نعمت گاز بهره‎مند هستند ضمن اینکه در خصوص گازرسانی به روستاهای استان نیز از مجموع 998 روستای استان تعداد 853 روستا قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون تعداد 583 روستا از نعمت گاز بهره‎مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: تا سال 1384 یعنی ابتدای دولت نهم 180 روستای استان گازدار بودند که در دولت نهم و دهم تعداد 442 روستای استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

سنگدوینی افزود: با رشد 246 درصدی تاکنون تعداد روستاهای بهره‎مند از گاز به 622 روستا رسیده است علاوه بر آن در آن زمان تعداد 121 صنعت استان گازدار بودند که این تعداد در دولت نهم و دهم به 569 صنعت افزایش یافت و در مجموع با رشد 470 درصدی در حال حاضر شمار واحدهای صنعتی بهره‎مند از گاز استان به 690 صنعت رسیده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر گازرسانی به 189 روستا در برنامه قرار دارد که 96 روستا در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان افزود: از مجموع هشت مصوبه سفرهای استانی هیئت دولت در استان بخشی از آنها برابر برنامه زمانی مورد بهره‎برداری قرار گرفته و بقیه نیز در حال اجرا بوده و از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است. 

سنگدوینی افزود: برآورد هزینه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری 165 میلیارد تومان است که تاکنون 90 میلیارد تومان آن جذب شده است. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار و 391 کیلومتر در سطح شهرها و روستاهای استان شبکه گازرسانی اجرا شده و تعداد 223 هزار و 63 علمک نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در خصوص پروژه گازرسانی طرح مهر ماندگار افزود: سهم گاز گلستان در این طرح که از طرح‎ها و برنامه‎های مهم دولت است گازرسانی به 30 روستا می‎باشد که بیشتر آنها متعلق به شرق استان است.

وی گفت: این طرح‎ها با اعتبار حدود 107میلیارد و 350 میلیون ریال و رشد بین 20 تا 35 درصدی در حال اجرا است که برابر برنامه زمانی معین مورد بهره‎بر‎داری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول