اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد خبر داد

گازرسانی به 84 واحد صنعتی در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از گازرسانی به 84 واحد صنعتی در استان طی سال جاری خبر داد.

گازرسانی به 84 واحد صنعتی در سال جاری

علیرضا پیله‌ور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های بخش انرژی کشور، بهره‌گیری هرچه بیشتر از منابع گاز طبیعی و افزایش سهم گاز در الگوی مصرف حامل‌های انرژی در تمامی بخش‌های اقتصادی و صنعتی است.

وی مجموع مصرف گاز این واحدهای صنعتی را 25 هزار و 841 مترمکعب در ساعت اعلام کرد و افزود: با گازرسانی به این صنایع و استفاده از این حامل انرژی به جای سوخت مایع، در مصرف 57 میلیون و 677 میلیون و 112 لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی شده است.

پیله‌ور ادامه داد: همچنین در سال جاری از ابتدای سال تاکنون 258 کیلومتر شبکه گازرسانی در استان یزد ایجاد شده که این میزان در چهار ماه نخست سال گذشته 170 کیلومتر بوده است.

وی همچنین گازرسانی به صنایع را عامل مهم رونق اقتصادی دانست و افزود: در سال گذشته نیز بالغ بر 2 هزار و 800 واحد صنعتی در استان یزد به شبکه گاز متصل شده‌اند.

پیله‌ور با تاکید بر اهمیت پاکیزگی محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در واحدهای گلخانه‌ای و صنعتی استان یزد تصریح کرد: بیشترین زمان گازرسانی در سال گذشته مربوط به آبان‌ماه بوده که 231 واحد صنعتی و 29 واحد گلخانه این استان به شبکه گاز طبیعی متصل شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و گلخانه‌ها در این مدت را بیش از 6 میلیارد ریال اعلام کرد.

پیله‌ور ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 841 مشترک جدید جذب و 3هزار و 102انشعاب گاز نصب شد که با این وجود تعداد مشترکان استان به 281 هزار و 233 مشترک و تعداد انشعابات واگذار شده به 167 هزار و 667 عدد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه تاکنون 16 شهر و 98 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، اظهار داشت: هم‌اکنون عملیات گازرسانی به دو شهر و 63 روستا در حال اجرا و پروژه‌های گازرسانی به 228 روستا و شش شهر در دست اقداماتی نظیر انتخاب مشاور، طراحی یا انتخاب پیمانکار است.

انتهای‌پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول