اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح مهر ماندگار انجام می‌شود

گازرسانی به تمام روستاهای بالای 150 خانوار آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: به تمام روستاهای بالای 150 خانوار استان در قالب طرح مهر ماندگار گازرسانی می‌شود.

گازرسانی به تمام روستاهای بالای 150 خانوار آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، صفر اصغری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در میانه اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی بیش از 103 هزار خانوار ساکن  روستایی و عشایر تاکنون تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر کشور قرار گرفته‌اند.

58 درصد خانوارهای روستایی و عشایری آذربایجان‌شرقی بیمه هستند

وی افزود: از لحاظ درصد تحت پوشش فعلاً بیش از 58 درصد از خانوارهای واجد شرایط ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان تحت پوشش صندوق مذکور قرار گرفته‌اند  که از این نظر استان آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های برتر کشور شناخته شده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان میانه در حال حاضر هشت هزار و 304  خانوار از روستائیان و عشایر  به عبارت دیگر 61 درصد از ساکنان واجد شرایط تحت پوشش صندوق مذکور قرار گرفته‌اند .

گازرسانی به 930 روستایی آذربایجان‌شرقی

اصغری در خصوص  گازرسانی به روستاها  گفت: در سطح استان تا به حال تعداد 930 روستا گازرسانی شده که از روستاهای مذکور 73 روستا درشهرستان میانه واقع شده، همچنین در حال حاضر در تعداد 301 روستا عملیات گاز رسانی در سطح استان در دست اجرا است که از روستاهای مورد نظر 24 روستا در شهرستان میانه واقع است.

وی افزود: در راستای سیاست محرومیت‌زدایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی در نظر دارد به تمام روستاهای بالای 150 خانوار در سطح استان و در قالب طرح مهر ماندگار  گاز رسانی کند و هم اکنون می‌توان گفت، 74 در صد خانوارهای ساکن در مناطق روستایی استان از مزایای گاز طبیعی برخوردارند.

مدیر کل امور روستایی استان ادامه داد: از سال 84 تا آخر سال 90 و چهار ماهه اول سال‌جاری در سطح شهرستان میانه  تعداد هفت هزار و 759 نفر از ساکنان روستاهای تابعه برای اخذ وام با کارمزد چهار درصد از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان میانه به بانک‌های عامل معرفی شده و  قرار داد مربوطه را با بانک‌های عامل منعقد کرده و تعداد شش هزار و 558 نفر از وام گیرندگان بازسازی خانه‌هــای بی‌دوام و کم دوام خویش را به اتمام رسانده‌اند.

روستاییان وام کم بهره 125 میلیون ریالی برای بهسازی واحدهای مسکونی دریافت می‌کنند

اصغری گفت: در سطح استان نیز در اجرای طرح وی‍ژه بهسازی مساکن روستایی به تعداد 92 هزار و 656 نفر تسهیلات بانکی با نرخ چهاردر صد به مبلغ 800 میلیارد تومان با حمایت دولت خدمتگزار پرداخت شده و تا به حال تعداد 70 هزار و 50  نفر از وام گیرندگان نسبت به اتمام عملیات اجرایی ساختمان‌های خویش اقدام کرده‌اند.

وی گفت: قابل ذکر است نزدیک به 800 میلیارد تومان نیز روستاییان از آورده‌های شخصی خود در مقاوم سازی مساکن مورد نظر هزینه کرده‌اند.

اصغری میزان تسهیلات وام مسکن روستایی در نظر گرفته شده برای هر واحد مسکن روستایی را 125 میلیون ریال با کارمزد چهار درصد  و مدت باز پرداخت آن  را 12 ساله خواند.

وی افزود: در سال‌جاری جمعاً مبلغ 250 میلیارد ریال اعتبار برای پشتیبانی از تعداد یک هزار و 73 واحد دهیاری فعال در استان از طریق دولت خدمتگزار تامین و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال بیش از 15 میلیارد ریال از محل کمک‌های بلاعوض دولتی برای 65 دهیاری فعال در شهرستان میانه پرداخت شده است.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                اصغری در مورد راه‌های روستایی گفت: در سطح استان 10 هزار و 61 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تاکنون با همت مقامات کشوری و استانی وزارت راه و شهرسازی و پیگیری‌های مداوم و مستمر مقامات ارشد استان چهار و 378 کیلومتر از راه روستایی استان آسفالت و یک هزار و 696 کیلومتر راه روستایی شوسه برای روستاهای فاقد راه احداث شده است.

 

آسفالت تمام راه‌های روستایی بالای 50 خانوار

مدیر کل امور روستایی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این راستا در سایر روستاها نیز در حدود  سه هزار و 986 کیلومتر راه روستایی قابل دسترسی احداث شده و در نظر است طی برنامه پنجم توسعه، راه تمام روستاهای بالای 50 خانوار در سطح استان آسفالت شود.

وی در پایان افزود: در شهرستان میانه یک هزار و 238 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که در حدود 475 کیلومتر از راه‌های مورد نظر آسفالت شده و 238 کیلومتر نیز برای روستاهای میانه جاده شوسه احداث شده و طول جاده‌های قابل دسترسی در روستاهای شهرستان میانه 525 کیلومتـــر است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول