اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

اجرای یک عملیات برای امحای بهداشتی پسماندهای عفونی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اجرای یک عملیات برای امحاء بهداشتی پسماندهای عفونی را امری ضروری دانست و گفت: برای این منظور باید حمایت‌های لازم از این مراکز صورت گیرد.

اجرای یک عملیات برای امحای بهداشتی پسماندهای عفونی

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت استان قم از لحاظ مدیریت پسماند اظهار داشت: موضوع پسماند یکی از مسائل اساسی در مدیریت محیط زیست است.

وی با اشاره به برنامه اداره‌کل حفاظت محیط زیست در مدیریت پسماند برای تفکیک در مبدأ، مقصد و استخراج کمپوست ادامه داد: در این حوزه مطالعات خوبی انجام گرفته و برنامه‌هایی در دست اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه بخش اعظمی از پسماندهای شهر قم در سایت البرز دفن می‌شود خاطر نشان کرد: هر شهروند قمی 580 گرم پسماند در روز تولید می‌کند که با حمایت از شهرک‌های تخصصی بازیافت پسماند و صنایع تبدیلی در این عرصه می‌توانیم ضمن مدیریت آسیب‌های این پسماندها از آن برای تولید ثروت استفاده کنیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تفکیک پسماندها از مبدأ ابراز داشت: برای این کار بخش خصوصی با حمایت از سازمان‌های دولتی باید وارد میدان شود.

رکنی با اشاره به اینکه مدیریت پسماندهای صنعتی به عهده تولیدکننده است افزود: اکنون پسماندهای عادی در سایت البرز دفن می‌شود اما در حال پیگیری ایجاد محل دفن پسماندهای ویژه در این سایت هستیم تا آسیب‌های ناشی از این پسماندها به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: کنترل آلایندگی پسماند عفونی از دیگر موضوعات مهم در زمینه مدیریت پسماند است که برای این منظور نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: روزانه بیش از سه تن پسماند عفونی در استان قم تولید می‌شود که حاصل فعالیت‌های درمانی بخش خصوصی و دولتی است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی مدیریت پسماندهای عفونی در استان قم ابراز داشت: تنها بیمارستان شهید بهشتی این پسماندها را با اتوکلاو کردن بی‌خطر می‌کند و برای استانداردسازی دفع پسماند بیمارستان‌های دیگر اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی اجرای یک عملیات برای امحاء بهداشتی پسماندهای عفونی را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: برای این منظور باید حمایت‌های لازم از این مراکز صورت گیرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول