اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

80 درصد پسماند بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی عادی است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: حدود 80 درصد پسماند تولید شده در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی عادی است.

80 درصد پسماند بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی عادی است

سعید مینایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بخش عظیمی از پسماندهای تولید شده در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی عادی قلمداد می‌شوند، همچنین از این میان سه درصد پسماندها را مواد شیمیایی دارویی، یک درصد را اجسام تیز و برنده و کمتر از یک درصد را هم پسماندهای ویژه تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: برای اینکه پسماندهای تولیدی بیمارستان‌های این استان به بهترین شکل مدیریت ‌شود برنامه خاصی برای از بین بردن آنها تدوین شده و به مرحله گذاشته شده است تا کمترین اثری را در محیط زیست و سلامتی آحاد مختلف جامعه بر جای نگذارد.

مینایی با اظهار به اینکه در سراسر استان در مجموع 30 بیمارستان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد بیمارستان 11 واحد در مرکز استان بوده و 10 واحد دیگر نیز در بین سایر شهرستان‌ها برای دسترسی مردم توزیع شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت حرفه‌ای برنامه‌های مختلفی تدوین شده و به مرحله اجرا گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت حرفه‌ای معاینات دوره‌ای و سلامت کارگران شهرداری و عوامل دخیل در این موضوع برنامه‌ریزی شده است.

مینایی ادامه داد: طبق ماده هفت قانون، مدیریت اجرایی پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها بر عهده دهیاری و شهرداری آن منطقه قرار دارد همچنین اگر پسماند تولید شده نیز از نوع ویژه باشد تولیدکننده باید نسبت به بی‌خطرسازی اقدام کند در نهایت شهرداری به تبدیل پسماند اهتمام کند که سپس پرسنل این دانشگاه به ازای دریافت تعرفه، زباله‌ها را به محل نهایی منتقل می‌کنند.

معاون بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: جمع‌آوری و تفکیک پسماندها در بیمارستان به صورت عفونی و غیر آن، حمل پسماند به ایستگاه موقت، انبار پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در ایستگاه‌های موقت از جمله اقدامات این دانشگاه در بی‌خطرسازی پسماندهاست به طوری که در ایستگاه‌های موقت نیز در زمستان به مدت 72 ساعت و در تابستان 48 ساعت این پسماندها نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول