اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

رها‌سازی پسماند‌ها در طبیعت پذیرفتی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: عدم مدیریت پسماند‌ها تهدیدی برای محیط زیست اصفهان است و هیچ توجیهی برای رها‌سازی پسماند‌ها در محیط زیست و طبیعت قابل قبول نیست.

رها‌سازی پسماند‌ها در طبیعت پذیرفتی نیست

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج گروه پسماند در سطح جامعه وجود دارد، اظهار کرد: پسماند‌های عادی به عنوان زباله‌های روستایی و شهری، پزشکی، صنعتی، کشاورزی و پسماند‌های ویژه از پنج گروه تعریف شده برای پسماند‌ها به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت جمع‌آوری پسماند‌ها با توجه به نوع آنها به عهده مجموعه‌های مختلفی است، ادامه داد: به عنوان مثال تولید ‌کنندگان بخش‌های صنعتی متولی جمع‌آوری و ساماندهی پسماند‌های صنعتی هستند و پسماند‌ها بدون استثنا اثراتی را بر روی طبیعت دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه آثار ناشی از پسماند‌های عادی با یک مدیریت منسجم و کارآمد قابل کنترل است، تصریح کرد: اما پسماند‌های ویژه نسبت به سایر پسماند‌ها نتایج نا‌مناسبی را بر روی طبیعت و محیط زیست باقی می‌گذارند و در صورت عدم مدیریت این پسماند‌ها محیط زیست و سلامت مردم با خطرات بسیاری مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پسماند‌های الکترونیکی از نوع پسماند‌های ویژه هستند که باید با یک برنامه‌ریزی منسجم مدیریت شوند، اضافه کرد: قانون مدیریت پسماند نیز همواره به جمع‌‌آوری پسماند‌ها تأکید دارد و مراحل تولید، حمل و نقل و دفن هر نوع پسماند تولید شده در سطح کشور به عهده تولید ‌کننده آن است.

کلانتری تاکید کرد: جمع‌آوری پسماند‌های صنعتی به عهده بخش‌های صنعتی، کشاورزی به عهده کشاورزان، پزشکی به عهده دانشگاه علوم پزشکی و پسماند‌های عادی شهری به عهده شهرداری‌ها و پسماند‌های عادی روستایی به عهده دهیاری‌ها است و حفاظت محیط زیست تنها به عنوان یک مرجع نظارتی به نحوه فعالیت این مجموعه‌ها نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ توجیهی برای رها‌سازی پسماند‌ها در محیط زیست و طبیعت قابل قبول نیست، افزود: عدم مدیریت پسماند‌ها تهدیدی برای محیط زیست اصفهان است و این موضوع در کنار تهدید‌های موجود در اصفهان هم‌چون خشک‌سالی طبیعت اصفهان را با چالش‌های بسیاری مواجه می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پسماند‌ها باید در هر شرایطی مدیریت شوند و رها‌سازی پسماند‌ها در هر نقطه‌ای سلامت طبیعت و زیست‌مندان را به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول