اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 4 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

بازیافت 8 تن پسماند الکترونیکی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و نظارت بر مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری هشت تن پسماند الکترونیکی در اصفهان بازیافت شده است و عدم بازیافت پسماند‌های الکترونیکی بهداشت و سلامت شهر را تهدید می‌کند.

بازیافت 8 تن پسماند الکترونیکی در اصفهان

تیمور باجول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بازیافت زباله‌های الکترونیکی به عهده شهرداری نیست، اظهار کرد: براساس قانون مدیریت بر پسماند شهرداری‌ها تنها موظف به جمع‌آوری پسماند‌های عادی هستند و متولی پسماند‌های پزشکی نیز شهرداری‌ها نیستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان برای کاهش مشکلات ناشی از پسماند‌های پزشکی در سطح شهر نسبت به جمع‌آوری این پسماند‌ها نیز اقدام کرده است، اضافه کرد: مجموعه شهرداری اصفهان به دنبال بهداشت و حفظ سلامت و زیبایی شهر است و با توجه به این موضوع بسیاری از بیمارستان‌های اصفهان مکلف به استفاده از سیستم‌های اتوکلاو شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بازیافت و نظارت بر مواد زائد شهرداری اصفهان تصریح کرد: جمع‌آوری پسماند‌های الکترونیکی نیز در دستور کار شهرداری اصفهان نیز قرار گرفته و از ابتدای سال جاری نیز اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های مناسب در راستای ضرورت جمع‌آوری پسماند‌های الکترونیکی به شهروندان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پسماند‌های الکترونیکی دارای خطرات بسیاری هستند و این پسماند‌ها باید به صورت جداگانه جمع‌آوری شوند، ادامه داد:  لامپ‌های کم مصرف نیز از جمله این پسماند‌ها به شمار می‌رود و مردم به هیچ عنوان نباید پسماند‌های الکترونیکی خود را وارد پسماند‌های تر کنند.

باجول تاکید کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری هشت تن پسماند الکترونیکی در اصفهان بازیافت شده است و عدم بازیافت پسماند‌های الکترونیکی بهداشت و سلامت شهر را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌های الکترونیکی از منافع آپارتمان‌نشینی است، افزود: زیرا مردم در آپارتمان‌های خود مکانی برای نگه‌داری این نوع پسماند‌ها ندارند و در گذشته شهروندان این نوع پسماند‌ها را در انبار‌های منازل مسکونی خود نگه‌داری می‌کرده‌اند اما در حال حاضر روز به روز اطلاعات شهروندان در راستای ضرورت جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌های الکترونیکی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول