اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهرداری‌ها و دهیاری‌های 3 شهرستان

کارگاه آموزش مدیریت پسماند در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز از برگزاری کارگاه آموزش مدیریت پسماند ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌های سه شهرستان 27 تیرماه در اهواز خبر داد.

کارگاه آموزش مدیریت پسماند در اهواز برگزار می‌شود

آرمین صارمی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: 27 تیر ماه کارگاه آموزشی مدیریت پسماند با حضور شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان‌های اهواز، باوی و دشت آزادگان در اهواز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرهای اهواز،‌ ملاثانی، ویس، حمیدیه، شیبان، سوسنگرد، بستان و رفیع در این کارگاه حضور می‌یابند،‌ هدف از برگزاری این کارگاه را بررسی مشکلات و مسائل مربوط به پسماند شهرها و روستاها از جمله نحوه جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع زباله عنوان کرد.

وی در ادامه بیان کرد: برای شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی گواهینامه‌هایی با مجوز مدیریت و برنامه‌ریزی صادر و اعطا می‌شود.

صارمی‌فر درباره ضرورت برگزاری این کارگاه اظهار کرد: بررسی‌ها نشان از مشکلات بسیاری در حوزه مدیریت پسماند دارد، به طور مثال با وجود توسعه خدمات و تکنولوژی در جمع‌آوری به دلیل عدم مشارکت مردم، طرح‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است.

وی همچنین پسماندهای روستایی را از مشکلات محیط زیست استان دانست و افزود: عدم بهره‌گیری از مشارکت مردم، عدم جمع‌آوری به موقع زباله، نبود محل دفن مناسب و نبود تجهیزات و امکانات جمع‌آوری پسماندها از مهمترین مشکلات روستاهای استان به ویژه روستاهای شهرستان اهواز است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر چه بعضی از روستاهای پرجمعیت محلی را برای دفن پسماند اختصاص داده‌اند، اما این محل‌ها غیراستاندارد است و زباله به صورت غیربهداشتی در آن دفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت مدیریت پسماند برای تأمین بهداشت محیط، آموزش دهیاران و شهرداران در مرحله نخست در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول