اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز با حضور دهیاران

50 خودروی حمل پسماند روستایی در خوزستان توزیع شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور دهیاران و بخشداران روستا‌ها و بخش‌های استان خوزستان 50 دستگاه ماشین آلات و خودروی حمل پسماند توزیع و اسناد آنها به دهیاران تحویل داده شد.

50 خودروی حمل پسماند روستایی در خوزستان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استاندار خوزستان ظهر امروز در مراسم واگذاری ماشین آلات به دهیاری‌ها اظهار داشت: از مهرماه سال گذشته تا کنون 80 دستگاه خودروی مخصوص حمل و جمع آوری پسماند با اعتبار 380 میلیارد ریال به دهیاری‌ها واگذار شده است.

سید جعفر حجازی با بیان اینکه این خودرو‌ها از محل اعتبارات عمرانی و به منظور بهسازی روستا‌ها تهیه شده‌اند، اظهار امیدواری کرد با به کارگیری این دستگاه‌ها و مدیریت آنها در سطح روستا‌ها شاهد تغییر چهره روستا‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این اعتباراتی از منبع درآمدی ارزش افزوده در اختیار دهیاری‌ها قرار نمی‌گرفت، اما از سال گذشته با تمرکز زدایی اعتبارات ارزش افزوده از وزارت کشور و توزیع آن به نسبت درآمد کسب شده در هر استان، جهش در اعتبارات روستا‌ها را شاهد هستیم.

نماینده دولت در خوزستان رویکرد دولت مبنی بر بهسازی و توسعه روستا‌ها را یادآور شد و گفت: سالانه حدود 360 میلیارد تومان اعتبار به روستاهای استان تخصیص یافته که برای گازرسانی، آبرسانی، آسفالت و بهسازی روستا‌ها هزینه شده است.

حجازی با تأکید بر ضرورت توسعه فضای سبز و تغییر چهره روستا‌ها، تحقق این هدف را در گرو ایجاد ارتباط خوب میان دهیاران و روستاییان دانست.

وی توسعه اقتصاد کشور و استان را در گرو توسعه روستا‌ها عنوان و تأکید کرد: برای ماندگاری روستاییان در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرهای بزرگ و حاشیه شهرهای کوچک، لازم است محیط زندگی آنها زیباسازی شده و خدماتی مانند اینترنت و پست بانک در روستا‌ها ارائه شود.

استاندار خوزستان گفت: در صورتی که ارتباط تنگاتنگ و مستمری میان دهیاران و ساکنان روستا‌ها برقرار نشود، هر چقدر دولت در عمران و آبادانی روستا‌ها هزینه و سرمایه گذاری کند باز هم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

حجازی از دهیاران خواست با ایجاد ارتباط مستقیم با روستاییان از ظرفیت آنها برای مشارکت در حفظ، نگهداری، بهداشت و زیباسازی روستا‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول