اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی:

سرانه پسماند برای هر نفر در شهر 700 گرم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: سرانه تولید پسماند برای هر نفر در شهر حدود 700 گرم است.

سرانه پسماند برای هر نفر در شهر 700 گرم است

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هر شهروند به طور روزانه میزان قابل توجهی پسماند تولید می‌کند به طوری که هر فرد ساکن در روستا نیز به طور روزانه میانگین 600 گرم زباله تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی یک هزار و 354 تن در روز زباله تولید می‌شود که باید گفت میزان پسماندهای روستایی 540 تن در روز است بر این ‌اساس علاوه بر ساکنان مناطق شهری بلکه مردم روستاها نیز برای ساماندهی پسماندها تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: میزان تولید پسماند عادی در این استان روزانه یک هزار و 900 تن بوده همچنین میزان تولید روزانه پسماند پزشکی نیز چهار تن و 700 کیلوگرم در روز است که تولید این حجم پسماند مدیریت قابل توجه و همکاری مضاعفی را می‌طلبد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه در این استان 30 بیمارستان فعال است، اضافه کرد: از این تعداد 11 بیمارستان در ارومیه قرار دارند به طوری که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اقدامات زیادی انجام داده‌اند ولی در کلینیک‌های خصوصی مشکلاتی دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: در این استان 3 هزار صنعت کوچک و بزرگ وجود دارد به طوری که در شاخص صنعت، یازدهمین استان قلمداد می‌شود و از نظر شاخص‌های توسعه‌یافتگی نیز شانزدهمین استان در کشورمان است، بر این ‌اساس با توجه به شتاب گرفتن روند توسعه می‌طلبد ملاحظات زیست‌محیطی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل سازمان محیط زیست آذربایجان‌غربی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین معضل‌هایی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، معضل زیست محیطی است به طوری که در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، شهری و بیمارستانی این پسماندها وجود دارد که می‌طلبد مدیریت بهتری اعمال شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول