اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان:

بازیافت پسماند‌های پزشکی به عهده شهرداری نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: بازیافت پسماند‌های پزشکی به عهده شهرداری نیست و دانشگاه علوم پزشکی متولی جمع‌آوری و بازیافت این پسماند‌ها است.

بازیافت پسماند‌های پزشکی به عهده شهرداری نیست

تیمور باجول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته ورمی کمپوست توسط بخش خصوصی در اصفهان تولید شده و در میان شهروندان توزیع شده است، اظهار کرد: ورمی کمپوست به‌ عنوان یکی از انواع کود‌های آلی هیچ گونه مشکل بهداشتی و میکروبی در شهر ایجاد نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ورمی کمپوست توسط کرم‌های زباله‌خوار تولید می‌شود، اضافه کرد: اواخر سال گذشته ورمی کمپوست برای نخستین بار در سطح کشور توسط بخش خصوصی در اصفهان تولید شده است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر نیز کود‌های ورمی کمپوست تولید شده توسط بخش خصوصی در میان مردم توزیع می‌شود، اما از مهرماه سال جاری شهرداری اصفهان نسبت به تولید ورمی کمپوست به‌ عنوان یکی از کود‌های استاندارد اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سالن‌های مورد نیاز برای تولید ورمی کمپوست توسط شهرداری اصفهان در حال آماده شدن است، ادامه داد: ورمی کمپوست در خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک نقش موثری دارد و استفاده از این نوع از کود به منظور حفظ گیاهان، نگه‌داری گلخانه‌ها، گسترش مزارع و درختان میوه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

باجول در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که چند درصد از بیمارستان‌های اصفهان به سیستم اتوکلاو مجهز شده‌اند، تاکید کرد: براساس قانون مدیریت بازیافت، جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌های پزشکی به عهده شهرداری نیست و دانشگاه علوم پزشکی متولی جمع‌آوری و بازیافت این پسماند‌ها است.

وی افزود: هم‌چنین سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر روی نحوه جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌های پزشکی نظارت می‌کند و براساس قانون تمام بیمارستان‌های فعال در سطح شهر باید به سیستم اتوکلاو مجهز شوند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول