اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست بشرویه:

مکان‌یابی پسماندهای روستایی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست بشرویه گفت: در راستای اجرای قانون مدیریت پسماند، مکان‌یابی پسماندهای روستایی برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است.

مکان‌یابی پسماندهای روستایی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی یزدان‌دوست ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بشرویه اظهار کرد: قانون مدیریت پسماند به منظور تحقق اصل 50 قانون اساسی کشور و حفظ محیط زیست از آثار زیان‌بار پسماندها و مدیریت بهینه آن‌ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پسماند به مواد جامد، مایع و گاز گفته می‌شود که به طور مستقیم یا غیر‌مستقیم حاصل فعالیت‌های انسان بوده و از نظر تولیدکننده زائد تلقی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست بشرویه پسماندها را به پسماندهای عادی، پزشکی، ویژه، کشاورزی و صنعتی تقسیم‌بندی کرد و افزود: پسماندهای عادی از فعالیت‌های روزمره انسان‌ها در شهرها و روستاها به وجود می‌آید و پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی پسماندهای پزشکی یا بیمارستانی گفته می‌شود.

یزدان‌دوست تصریح کرد: پسماندهای کشاورزی ناشی از فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی است و پسماندهای ویژه به دلیل بالا بودن مواد سمی و قابلیت انفجار یا اشتعال نیاز به مدیریت خاص دارند. 

*مدیریت پسماند نهادینه شود

وی افزود: پسماندهای صنعتی از فعالیت‌های صنعتی، معدنی و پالایشگاهی تولید می‌شود و لذا مدیریت پسماند و آموزش افراد برای تفکیک زباله باید نهادینه شود.

رئیس اداره محیط زیست بشرویه پردازش، سوزاندن، بازیافت و در نهایت دفع زباله‌های غیر قابل استفاده را از راهکارهای اجرایی در مدیریت پسماند عنوان کرد.

یزدان‌دوست با بیان اینکه قانون مدیریت پسماند در کشور از سال 84 ابلاغ شده است، گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم شهرستان بشرویه کشاورز و دامدار هستند پسماندهای تولیدی کمتر از شهرهای دیگر است و لذا کارگروه مدیریت پسماند بنا به ضرورت در شهرستان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون مدیریت پسماند بر عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها بوده و نظارت بر حسن اجرای آن به محیط زیست محول شده است، تصریح کرد: شهرداری‌ها نمی‌توانند زباله‌های سمی و خطرناک را دفع کنند و زباله‌های بیمارستانی نیز باید پس از بی‌خطرسازی به محل دفع بهداشتی منتقل شوند.

رئیس محیط زیست بشرویه اضافه کرد: زباله‌گاه‌های روستایی منطبق با اصول بهداشتی نیست و باید مکان دفع زباله‌ها از نظر عمق، مساحت و ایزوله بودن استعدادیابی شود تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

یزدان‌دوست گفت: سطل‌های زباله در سطح شهر و مکان‌های تجمع کم بوده و شهرداری باید نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول