اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ماه مبارک رمضان

مرحله دوم آموزش تفکیک پسماند از مبداء در اهواز آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از آغاز مرحله دوم طرح آموزش شهروندی تفکیک زباله از مبداء، بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

مرحله دوم آموزش تفکیک پسماند از مبداء در اهواز آغاز می‌شود

محمدسعید گلابکش‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: طرح تفکیک پسماند از مبداء چند زیرمجموعه را شامل می‌شود که یکی از آنها طرح آموزش شهروندان است.

وی افزود: طرح آموزش شهروندان در مناطق یک، 3 و 8 شهرداری آغاز شده است که در منطقه 8 به طور کامل و در مناطق یک و 3 حدود 50 درصد انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: در مرحله نخست این طرح حدود 50 هزار خانوار زیر پوشش قرار می‌گیرند.

گلابکش‌زاده اظهار کرد: مرحله دوم این طرح شامل آموزش به ساکنان مناطق 2، 4 و 7 بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود که در این مرحله نیز حدود 50 هزار خانوار تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

عضو کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: همزمان با اجرای مرحله دوم طرح، برآوردی از نحوه اجرای مرحله اول، شناسایی نقاط ضعف و میزان مشارکت شهروندان مناطق یک، 3 و 8 در طرح نیز انجام می‌گیرد و در صورت نیاز آموزش‌های تکمیلی ارائه می‌شود.

گلابکش‌زاده با بیان اینکه در طرح آموزش شهروندان بسته‌های آموزشی به ساکنان ارائه می‌شود، توضیح داد: در این طرح شهروندان در سه مورد اساسی آموزش می‌بینند، نخست اینکه زباله‌های خود را در زمان مقرر (بین ساعت 21و 22) بیرون از منزل قرار دهند.

وی افزود: مصرف زباله کمتر به ویژه استفاده کمتر از ظروف یک بار مصرف و پلاستیک همچنین جداسازی پسماندهای‌تر و خشک نیز از دیگر موارد مورد توجه این طرح است.

گلابکش‌زاده همچنین گفت: در حال حاضر بخشی از پسماندهای مناطق 3 و 8 همچنین بازار در منطقه یک به صورت تفکیک شده جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول