اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای ماه رمضان

1.4 میلیون کیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه‌های خراسان‌رضوی تولید شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای ماه رمضان 1.4 میلیون کیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه‌های خراسان‌رضوی تولید شد.

1.4 میلیون کیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه‌های خراسان‌رضوی تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر عطارباشی بعد از ظهر امروز با ارائه گزارشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و 413 هزار کیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تولید و نظارت شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی ادامه داد: تمام مراحل کشتار دام و استحصال گوشت با نظارت دامپزشکی و در راستای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تامین امنیت غذایی مردم روزه‌دار و لزوم تضمین بهداشت و سلامتی فرآورده‌های پروتئینی در سفره‌های افطار و سحری روزه‌داران، از ابتدای طرح تشدید مطابق با 28 تیرماه سال جاری بیش از 120 اکیپ ثابت و سیار در شبکه‌های دامپزشکی استان در این زمینه وظیفه‌مند شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: علاوه بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و دیگر مراکز مرتبط را نیز تحت کنترل و نظارت بهداشتی قرار گرفتند.

وی افزود: در 15 کشتارگاه صنعتی طیور استان نیز از ابتدای ماه رمضان تاکنون 2 میلیون و 342 هزار قطعه مرغ با نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار شدند که در مجموع حدود 3 میلیون و 748 هزار کیلوگرم گوشت سالم مرغ در استان خراسان‌رضوی تولید و عرضه شد.

عطارباشی یادآور شد: گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و شیر خام عمده فرآورده‌هایی هستند که موضوع طرح تشدید بازرسی بهداشتی دامپزشکی هستند.

وی بار دیگر بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام، به ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل جگر و سنگدان به صورت فله‌ای تاکید کرد و یادآور شد: مرغ باید صرفاً به صورت بسته‌بندی واجد برچسب مشخصات کامل عرضه شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول