اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

25 هزار قطعه مرغ گوشتی برای کشتار وارد بازار نهاوند می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: 25 هزار قطعه مرغ گوشتی برای کشتار وارد بازار نهاوند می‌شود.

25 هزار قطعه مرغ گوشتی برای کشتار وارد بازار نهاوند می‌شود

احد ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: این تعداد مرغ گوشتی که اوزان 1.5 تا دو کیلوگرم دارند از دو واحد مرغداری در نهاوند واقع در روستای گیوکی بخش خزل هستند که با هدف تنظیم بازار وارد بازار نهاوند می‌شوند که نقش اساسی در مهار قیمت مرغ زنده و تازه در نهاوند دارند.

وی با اشاره به تولید سالانه 8 هزار و 450 تن گوشت مرغ از مرغداری‌های نهاوند افزود: در نهاوند 134 واحد مرغداری فعال وجود دارند که سالانه بیش از یک‌میلیون قطعه جوجه‌ریزی دارند که 14 درصد تولید مرغ گوشتی استان همدان را به خود اختصاص داده‌‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند قطب تولید محصولات دامی استان است، بیان داشت: در نهاوند سالانه 5 هزار و 500 تن گوشت قرمز توسط دامداری‌ها و گاوداری‌های نهاوند تولید می‌شود که 21 درصد تولید گوشت قرمز استان همدان را شامل می‌شود.

وی به تولید گوشت ماهی در نهاوند اشاره و تصریح کرد: نهاوند قطب تولید این محصول در غرب کشور است تا جایی که سالانه با تولید یک‌هزار و 850 تن گوشت ماهی توانسته در استفاده بهینه از پتانسیل آب‌های خروشان سراب‌ها روز به روز توانمندتر باشد.

ظفری ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای مهم و اثرگذار برای خنثی کردن تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان است که توسط مقام معظم رهبری همواره مورد تأکید قرار گرفته و همه ما موظف به ارائه برنامه‌هایی برای نهادینه کردن فرامین معظم‌له در بخش‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نهاوند مشکلی برای تولید فرآورده‌های گوشتی، لبنی و کشاورزی نداریم، اضافه کرد: نهاوند قله‌های تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامی، لبنی، شیلات و پروتئینی را همچنان در اختیار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از اشتغال بیش از 3 هزار و 500 نفر در بخش تولیدات فرآورده‌های دامی خبر داد و اظهار داشت: ایجاد کارگروه توسعه کشاورزی موجب برنامه‌ریزی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌های موجود در حوزه شهرستان شده است.

وی گفت: از آنجایی که نهاوند شهر کشاورزی است زمینه‌های مناسبی برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش را دارد و می‌توان با ارائه راهکارهای کارشناسی برای کاهش آمار بیکاری و افزایش تولید به ویژه در بخش کشاورزی، دامداری، باغبانی، زراعت، شیلات و... اقدامات شایسته‌ای انجام داد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول