اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از طی دوره آزمایشی

برچسب‌گذاری گوشت در کشتارگاه کرمان آغاز شد

خبرگزاری فارس: پس از طی دوره آزمایشی با حضور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان طرح برچسب‌گذاری گوشت در کشتارگاه کرمان آغاز شد.

برچسب‌گذاری گوشت در کشتارگاه کرمان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طرح برچسب‌گذاری گوشت پیش از ظهر امروز پس از طی یک دوره 10 روزه آزمایشی‌ در کشتارگاه کرمان‌ به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاحیه این طرح با تشکر از همکاری شهردار و شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: برچسب‌گذاری لاشه‌های دام یک گام مهم برای افزایش بهداشت گوشت و اطمینان مصرف کنندگان‌ از سلامت این فرآورده خام دامی است.

وی بیان داشت‌: منظور از برچسب‌گذاری گوشت، نصب برچسب حاوی تاریخ تولید و انقضا‌ بر روی لاشه‌های کشتار شده است.

زیدآبادی با بیان اینکه یکی از عوارض کشتارهای غیر ‌مجاز دام ‌می‌تواند، گسترش بیماری‌های مشترک و مسمومیت‌های غذایی باشد، عنوان داشت: با اجرای این طرح برخی از تقلبات احتمالی مانند عرضه گوشت کشتار شده در خارج از کشتارگاه کاهش می‌یابد. 

وی با اشاره به افزایش بهداشت گوشت‌های استحصالی با اجرای این طرح افزود: مردم ‌شهر کرمان از این پس می‌توانند با مشاهده تاریخ تولید و انقضا‌ی درج شده بر روی این لاشه‌ها از سلامت و تازه بودن گوشت مورد استفاده اطمینان حاصل کنند.

زیدآبادی با یادآوری این موضوع که کشتارگاه کرمان پس از کشتارگاه سیرجان دومین کشتارگاه استان کرمان است که طرح برچسب‌گذاری در آن عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: از شهرداران سراسر استان درخواست می‌کنیم برای اجرای این طرح در تمام کشتارگاه‌های استان اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه وجود همزمان مهر دامپزشکی و برچسب بر روی لاشه‌های کشتار شده الزامی است، از مردم ‌استان و شهر کرمان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه گوشت فاقد برچسب یا مهر دامپزشکی و سایر تخلفات مراتب را از طریق شماره تلفن 1512-0341 و یا شماره پیامک 3000231512 به اطلاع اداره کل دامپزشکی استان برسانند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول