اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

اطعام ایتام زمینه بررسی مشکلات قشر کم‌بضاعت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: برگزاری طرح‌های اطعام ایتام توسط ادارات و مردم، زمینه مناسبی برای بررسی مشکلات و دغدغه‌های قشر کم‌بضاعت جامعه محسوب می‌شود.

اطعام ایتام زمینه بررسی مشکلات قشر کم‌بضاعت است

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انجام واجبات دینی همانند روزه و قرائت قرآن در ماه رمضان جزو تاکیدات قرآن‌ کریم است که باید تمام مسلمانان نسبت به انجام آن‌ها اقدام کنند.

وی افزود: در کنار این دستورات سفارش‌هایی نیز به مسلمانان شده که یکی از آن‌ها اطعام ایتام به‌ عنوان یکی از پسندیده‌ترین اعمال اسلامی است.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به فواید اطعام ایتام بیان داشت: تمام بزرگان اسلام و همچنین ائمه(ع) نسبت به انجام این وظیفه شرعی اقدام کرده‌اند و امروزه نیز این وظیفه بر عهده مسلمانان است که در جوامع خود با پهن‌‌کردن سفره‌های افطاری برای ایتام فاصله میان فقیر و غنی را از میان بردارند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: تمام مسلمانان و به‌ ویژه شیعیان موظف به برپایی سفره‌های اطعام ایتام هستند تا در ماه رمضان هیچ مسلمانی شرایط سخت زندگانی را تحمل نکند.

وی با اشاره به روایتی در مورد نحوه اطعام ایتام از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، عنوان داشت: رسول گرامی اسلام(ص) تاکید ویژه‌ای به اطعام ایتام در ماه رمضان داشتند تا جایی که بر این نکته تاکید می‌فرمودند که در صورت برخوردارنبودن از شرایط پذیرایی مفصل از مستمندان و فقرا به یک حبه خرما نیز اکتفا کنند تا به ‌این وسیله در ثواب روزه آن‌ها شریک شوید.

قهرمانی وحدت و همدلی میان مستمندان و اغنیا را مهم‌ترین اثر اطعام ایتام دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی‌ که اطعام ایتام در میان قشر قوی جامعه ترویج شود می‌توان شاهد حل و فصل بسیاری از مشکلات قشر کم‌بضاعت بود چراکه در این‌گونه اقدامات نظرات این قشر دریافت شده و نسبت به رفع مشکلاتشان اقدام می‌شود.

امام جمعه میاندوآب در پایان ابراز داشت: نباید برپایی چنین سفره‌هایی نوعی ترحم از سوی قشر غنی جامعه محسوب شود چراکه این یک وظیفه شرعی و قانونی به‌ شمار می‌آید که باید در جامعه ترویج داده‌ شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول