اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر خبر داد

تخلف 22.7 هکتاری در روستای قره‌تپه ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: دو فقره پرونده تخلف در روستای قره‌تپه به مساحت 22.7 هکتار برای بررسی و پیگیری به مراجع قضایی ارسال شده است.

تخلف 22.7 هکتاری در روستای قره‌تپه ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان،  علیرضا الهیاری اظهار داشت: از ابتدای سال یک فقره خلع ید به مساحت چهار هکتار در روستای "چندسین" از توابع ابهر به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی بر لزوم استفاده از تمامی امکانات، پتانسیل‌ها و ظرفیت نیروهای مردمی برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی تاکید کرد و گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در روستاها و بهره‌مندی از روحانیون منطقه و ائمه‌جمعه و جماعات شهرستان و نیز حضور کارشناسان اداره برای اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ منابع طبیعی را دنبال می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر در رابطه با روند برخورد با متخلفان اراضی ملی در این شهرستان عنوان کرد: برخورد با متخلفان از طریق یگان حفاظت و تشکیل پرونده تخلف و ارجاع به مراکز قضایی و نیز رسیدگی به پرونده‌های تخریب اراضی ملی و انفال باید طبق قانون جاری کشور خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده باشد که در عمل این طور نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قبول نکردن گزارش های ماموران حفاظت اداره در مراجع قضایی به عنوان دلیل و مدرک مورد وثوق و اظهار اینکه باید شهود از طرف اداره ارائه شود، یکی از مشکلات اداره منابع طبیعی ابهر است، در حالی که این ماموران جزو ضابطان خاص محسوب می‌شوند.

الهیاری همکاری و مساعدت‌نکردن کافی از سوی شورای اسلامی روستاها، دهیاران در معرفی افراد متخلف و متجاوز به اراضی مرتعی و ملی به تبع رد دادخواست و شکایت اداره را از دیگر چالش‌های اداره منابع طبیعی ابهر عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر عدم برخورد اولیه با متجاوزان در مرحله تحقیقات مقدماتی که از حیث بازدارندگی در وقوع جرم موثر است را متذکر شد و افزود: با توجه به مشکلات قضایی پیشنهاد می‌شود، با تشکیل جلسات فی‌مابین ادارات کل منابع طبیعی، اداره کل دادگستری استان و استانداری استان مصوباتی در خصوص تشکیل کمیته‌های مخصوص با عضویت ارگان‌های مختلف مرتبط مبنی بر اجرای قوانین جاری کشور درباره اراضی انفال و همچنین نظارت شدید بر پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی و اعلام گزارش ماهیانه از طرف آن کمیته و انعکاس این مشکلات مورد گزارش به مقامات ذی‌صلاح برای برخورد و رفع تنگناها در راستای حفظ و صیانت از اراضی مرتعی و انفال حکومت اسلامی صورت گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در روستاهای ابهر برگزاری کلاس‌های آموزشی را دنبال می‌ِکنیم، ادامه داد: بهره‌برداران روستایی در این خصوص توجیه هستند و تشکیل شرکت تعاونی مرتع‌داران و انجمن صنفی مرتع‌داران موجب شده تا ورود دام غیرمجاز به مراتع در این شهرستان به حداقل برسد.

رئیس اداره منابع طبیعی ابهر در رابطه با مشکلات حوزه های آبخیز این شهرستان تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر اهالی روستاها و در نظر گرفتن این نکته که اهالی و ساکنان روستاها به اهمیت فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری واقف هستند، نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای گسترش فعالیت‌های آبخیزداری است.

الهیاری درباره برنامه‌های اشاعه فرهنگ حفظ و نگهداری از منابع طبیعی اذعان داشت: تشکیل کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای بهره‌برداران، آموزش دهیاران و اعضای شورای اسلامی، برنامه‌ریزی برای بازدید بهره‌برداران از مناطق الگوی خارج از استان، تعامل و همکاری بیشتر با مراکز قضایی و قضات دادگستری و مراکز آموزشی و دانشگاهی را در برنامه داریم.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول