اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه خبر داد

جریمه 100 میلیون تومانی متخلفان منابع طبیعی کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی کهگیلویه از جریمه 100 میلیون تومانی متخلفان منابع طبیعی کهگیلویه خبر داد.

جریمه 100 میلیون تومانی متخلفان منابع طبیعی کهگیلویه

مظفر شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در استان کهگیلویه و بویر‌احمد به درستی جا نیفتاده و سبب ایجاد مشکلات فراوان برای کارکنان و پرسنل منابع طبیعی شده، نبود فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: اگر فرهنگ استفاده از منابع طبیعی خدادادی به درستی تبیین و در جامعه ما نهادینه شود بسیاری از دغدغه‌های ما از بین خواهد رفت.

شیردل در خطر انقراض قرار گرفتن تعداد زیادی از گونه‌های گیاهی استان را ناشی از همین تفکر غلط در استفاده و بهره‌برداری بی‌رویه از عرصه‌های طبیعی دانست و ابراز امیدواری کرد که روزی فرا برسد که همه ما خود را مسئول حفاظت از منابع طبیعی بدانیم.

وی افزود: اداره منابع طبیعی کهگیلویه در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی علاوه بر گشت‌زنی‌های مداوم در مناطق مختلف، اقدام به برگزاری کلاس‌های توجیهی برای دامداران، روستائیان و دهیاران کرده و تاکنون نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه بیان داشت: علاوه بر کارهای فرهنگی و برگزاری کلاس‌های توجیهی عامل دیگری که باعث خواهد شد بسیاری از سودجویان دست از تخریب منابع طبیعی بردارند استفاده از قوه قهریه و برخورد قضایی است.

شیردل در ادامه عنوان کرد: اداره منابع طبیعی کهگیلویه در سال گذشته بیش از 800 فقره پرونده تحویل مراجع قضایی داد که از این تعداد 580 فقره مختومه و برای آن‌ها حکم صادر شده است.

شیردل با بیان اینکه در چهار ماهه اول سال جاری شاهد افزایش 20 درصدی رسیدگی به پرونده‌های ارسالی به مراجع قضایی بودیم، تصریح کرد: بیشتر تخلفات مربوط به تخریب مراتع، قطع درخت و چرای زودرس بوده است.

وی میزان جرایم وصولی از این متخلفان را بیش از 100 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در موارد زیادی دیده شده که برخوردهای قضایی بازخورد خوبی در سطح جامعه داشته و توانسته اثرگذار باشد.

این مسئول منابع طبیعی کهگیلویه با بی‌نظیر دانستن طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: قطعا با استفاده بهینه و حفاظت از این نعمت‌های بی‌بدیل و خدادادی خواهیم توانست از این ظرفیت‌های عظیم برای تقویت اکوتوریسم استفاده کنیم.

شیردل ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع طبیعی باید از مدارس و مهد کودک‌ها شروع شود و تمام دستگاه‌ها خود را در جا انداختن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی مسئول بدانند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول