اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب:

منابع طبیعی زمین‌های بدون معارض را معرفی کند

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از اداره منابع طبیعی خواست تا زمین‌های بدون معارض را در اولین فرصت به جهادکشاورزی معرفی کند تا برای فعالیت کشاورزان و دامداران منطقه واگذار شود.

منابع طبیعی زمین‌های بدون معارض را معرفی کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، جعفر صادقی شب گذشته در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان بناب از وجود 58 متقاضی مجوز احداث گلخانه پرورش محصولات کشاورزی در شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد که بیشتر آنها از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی هستند، در انتظار واگذاری زمین مناسب و مجوز برای ایجاد گلخانه هستند.

جعفر صادقی روند استقبال از کشت زعفران در شهرستان را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: سهم کل استان برای کشت زعفران دو هکتار است که در صورت تامین منابع آب برای این محصول ارزشمند، میزان سطح زیرکشت در بناب محدودیتی ندارد.

وی از اداره منابع طبیعی خواست تا زمین‌های بدون معارض را در نخستین فرصت به جهادکشاورزی معرفی کند تا برای فعالیت کشاورزان و دامداران منطقه واگذار شود.

صادقی همچنین با اشاره به درخواست و استقبال گسترده کشاورزان شهرستان بناب برای خرید تراکتور گفت: متأسفانه قانون الزام وجود نیم هکتار زمین کشاورزی برای هر اسب بخار تراکتور، دست و پای کشاورزانی را که وسعت زمین آنها کمتر است را بسته و باید این قانون اصلاح شود تا کشاورزان بنابی هم از تراکتور بهره‌مند شوند.

صادقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 25 فقره پرونده مربوط به تقاضای تسهیلات بانکی برای خرید تراکتور در بانک کشاورزی بناب متوقف شده است.

مدیر جهادکشاورزی بناب همچنین ضمن انتقاد از کشاورزانی که بدون اخذ مجوز تغییر کاربری، اقدام به احداث خانه باغ و نصب انشعاب برق در آنها می‌کنند؛ گفت: کشاورزان عزیز قبل از هرگونه احداث خانه باغ با مراجعه به جهادکشاورزی شهرستان، مجوز تغییر کاربری دریافت کنند تا در صورت استفاده از نعمت برق در آنها با تعرفه برق کشاورزی هزینه پرداخت کنند و متحمل تعرفه سنگین برق تجاری نشوند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول