اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد میناب:

میناب مرکز فعالیت‌های هنری ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارشاد میناب گفت: هنرمندان این شهرستان از داشتن مرکزی برای فعالیت‌های هنری محرومند.

میناب مرکز فعالیت‌های هنری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، رضا اوزند که به اتفاق مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری و کتابداران این شهرستان در دفتر امام جمعه میناب حاضر شده بودند، اظهار داشت: با وجود هنرمندان فعال و مستعد و حضور چشم‌گیر آنان در جشنواره‌های مختلف استانی، منطقه‌ای و کشوری و کسب عناوین مختلف هنری میناب از داشتن مرکزی برای انجام فعالیت محروم است.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به بخش‌های فرهنگ و هنر شد و هدف از این نشست را تعامل بیشتر هنرمندان با ائمه جمعه و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان در ادامه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه ارائه راهکار مناسب برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی و مبارزه با جنگ نرم دشمن دانست.

در ادامه مسئولان انجمن‌های نمایش، موسیقی، شعر، داستان، تجسمی، قرآن و عترت، کانون فیلم و عکس، بسیج هنرمندان، مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی، نماینده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نماینده خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌هایشان، به بیان مسائل و مشکلات و نبود تجهیزات مناسب پرداختند.

امام جمعه میناب نیز در این نشست گفت: حقیقتاً هنرمندان، سربازان جنگ نرم جمهوری اسلامی هستند که باید روز به روز بیشتر خود را تقویت کنند و آماده مبارزه‌ای سخت باشند.

میرزا حسن معتمدی‌فر افزود: ماه رمضان را باید قدر دانست و از تمام ظرفیت‌ها می‌توان در این ماه برای گسترش فرهنگ قرآنی استفاده کرد، ویژگی عصر ما با ویژگی عصر امام حسن‌مجتبی (ع) مشترک بوده و دشمن تبلیغات زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است.

وی تصریح کرد: تنها چیزی که می‌تواند در مقابل دشمنان بایستد هنر است کار هنر و هنرمند نه پاسپورت می‌خواهد و نه ویزا، زیرا هنر همه مرزها را درمی‌نوردد و در یک قالب نمی‌گنجد، هنر زبان مشترک همه اقوام است و از سوی دیگری کارهایی که دینی باشد ماندگاری بیشتری خواهد داشت و اگر کسی بخواهد هنر را نادیده بگیرد، بخش بزرگی از جامعه را نادیده گرفته است.

امام جمعه میناب ادامه داد: هنرمندان باید از اباهه‌گری پرهیز کنند چرا که اگر یک هنرمند هنر خود را به صورت ناصحیح و نادرست استفاده کند زمینه انحراف جامعه را فراهم می‌سازد.

معتمدی‌فر اضافه کرد: کارهای به زمین مانده زیادی در شهرستان میناب وجود دارد که هنرمندان به ویژه هنرمندان تجسمی با پرداختن به روایات ائمه معصومین (ع) می‌توانند زمینه ترویج آن را در جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول