علی عزیزی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: در تست چهره بازیگران ظرفیت صورت آنها برای استفاده در محیط گرافیکی بررسی میشود، اما این تست ملاک تولید انیمیشن نیست چرا که هنوز فیلمنامه اولیه کامل نشده و شخصیتهای فیلمنامه جای کار دارند.
وی افزود: از صورت بازیگران به عنوان چهرههای خام در این انیمیشن استفاده میشود، بنابراین در نهایت ممکن است چهرههای دیگری براساس کیش شخصیتی کاراکترها (ایدئولوژی به وجود آورنده شخصیت فرد) طراحی و از هیچ چهرهای به عنوان پایه شخصیت انیمیشن استفاده نشود.
این کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه فیلمنامه این انیمیشن به دوران کودکی کوروش بزرگ رسیده، گفت: در فیلمنامه سعی شده از عنصر غافلگیری استفاده شود تا حتی تماشاگران آشنا به داستان زندگی کوروش کبیر نتوانند حدس بزنند که قرار است چه اتفاقی رخ دهد.
وی ادامه داد: در دوران نوزادی و کودکی کوروش بزرگ، سکانسهایی طراحی شده است که از همان ابتدا تماشاگر بتواند با این شخصیت همزادپنداری میکند.
عزیزی درباره شکلگیری گروه انیمیشن این پروژه نیز تاکید کرد: از اولویتهای گروه استفاده از هنرمندان مسلط به انواع نرمافزارهای گرافیک رایانهای (سی جی کار) با توانمندیهای بینالمللی است و به طور حتم اگر بستر مناسبی برای تولید فراهم شود از تجربیات افرادی که در کمپانیهای تراز اول هنر سی جی در حال فعالیت هستند، استفاده میشود.
وی با بیان اینکه در طراحی این انیمیشن از سختافزار موشنکپچر استفاده میشود، گفت: موشنکپچر سختافزاری است که با نرمافزارهای خاص، حرکات بازیگر را ثبت میکند بدین شکل که هر حرکتی فرد انجام دهد بر روی محیط سه بعدی اجرا میشود و حرکات مو، بدن و لباس وی حالتی طبیعی مییابد.
طراح فیلمنامه انیمیشن کوروش ادامه داد: این نرمافزار توسط خود گروه با دوربینی ساده طراحی شده است و در نوع خود به نسبت موشنکپچرهای بازار قویتر است و حرکت چهره را نیز دربر میگیرد.
وی درباره عملکرد این نرمافزار در شبیهسازی حرف زدن گفت: زمانی که فرد به صورت فارسی دیالوگ میگوید به کمک این نرمافزار ثبت شده و حرف زدن شخصیت انیمیشنی حالتی طبیعی پیدا میکند.
انتهای پیام/ح20/ط4000