اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

آیین شب‌های قدر پر بارتر از سال گذشته برگزار شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: آیین شب‌های قدر نسبت به سال‌های گذشته باید توسط دست‌اندرکاران مربوطه در شهرستان زابل پر بارتر برگزار شود.

آیین شب‌های قدر پر بارتر از سال گذشته برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زابل اظهار داشت: قرآن و عترت از موارد بسیار مهمی است که در نزد مسلمانان دارای جایگاه ویژه‌ای بوده زیرا این دو از هم جدانشدنی هستند لذا به مسلمانان توصیه می‌شود که به دو امر مهم بسیار اهتمام بورزند.

وی به شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: اهمیت شب‌های قدر به‌ قدری زیاد است که روزه‌داران را به دعا و نیایش در این لیالی سفارش فراوان کرده‌اند.

خطیب جمعه زابل یادآور شد: در شب قدر، ملائکه و جبرئیل بر روی زمین می‌آیند و قرآن بر قلب عالم نازل می‌شود و یکی از مصادیق مهم و با ارزش شب قدر، شناخت امام زمان است.

وی ادامه داد: ای مردم مومن و روزه‌دار از فضیلت‌ها و ارزش‌های معنوی شب قدر غافل نشوید و از لحظه‌ها و ثانیه‌های این شب گرانقدر بهره ببرید.

امام جمعه زابل بیان داشت: امام زمان، خود یک قدر کامل است لذا هرچه به معرفت و آگاهی‌تان نسبت به امام زمان بیفزاید از فیوضات الهی آن بهره‌مند می‌شوید.

طباطبایی گفت: در شب قدر بسیار دعا کنید تا گناهانتان مورد بخشش خداوند قرار گیرد و همچنین برای شفاعت بیماران در این لیالی دعا کنید و دعایتان همراه با تضرع باشد.

امام جمعه زابل عنوان کرد: ضروری است به منظور پر بارتر کردن آیین‌های شب قدر، برنامه‌ریزی‌هایی از سوی متولیان و دست‌اندرکاران انجام شود و عبودیت و بندگی خالص، از رموز بهره‌گیری فضائل شب قدر است.

وی بیان کرد: باید منزلت شب‌های قدر را به درستی درک کرد و شناخت، بنابراین بهترین‌ها را از شب‌های قدر به دست آورید.

خطیب جمعه زابل به 15 رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: میلاد با سعادت کریم اهل بیت را به شما مردم غیور تبریک می‌گویم.

طباطبایی اضافه کرد: در بعد عبادت، امام حسن مجتبی (ع)، زاهدترین فرد زمان خود بود و در باب جود و صداقت نیز بی‌نظیر بود و بسیار انفاق می‌کرد.

وی به 19 رمضان روز ضربت‌خوردن حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: تفسیر "فزت و رب الکعبه" مثل یک تشنه‌ای است که به آب برسد و مانند جوینده‌ای است که آن چیزی را که می‌جوید به آن می‌رسد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول