اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

سامانه زیارت از راه دور امامزاده محمد عابد مشهد میقان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از راه‌اندازی سامانه زیارت از راه دور امامزاده محمد عابد مشهد میقان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سامانه زیارت از راه دور امامزاده محمد عابد مشهد میقان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران فعال در حوزه وقف به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی کارکنان اوقاف و امور خیریه استان برای نخستین بار در استان سامانه زیارت از راه دور ویژه زیارت امامزاده محمد عابد مشهد میقان اراک راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی این سامانه شهروندان می‌توانند در منزل و محل کار خود به زیارت از بقاع متبرکه بپردازند.

مسئول امور فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ وقف و اطلاع‌رسانی در زمینه اهمیت وقف گفت: وقف از جمله اعمال خیری است که هم دیگران را بهره‌مند می‌کند و هم پاداش و ثواب آن عمل تا ابد برای آن خیر محسوب می‌شود که می‌طلبد در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پرداختن به موضوع وقف افزود: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی سنت حسنه وقف خوب عمل کرده‌اند، اما کافی نیست و باید توجه بیشتری به این حوزه صورت بگیرد.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه خبرنگاران می‌توانند با اطلاع‌رسانی مردم را با اهمیت وقف آشنا ساخته و موجب توسعه فرهنگ وقف در جامعه شوند ادامه داد: توجه به وقف و تلاش برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه حس نوع دوستی را افزایش داده و مردم را مسئول و آگاه به اوضاع یکدیگر و اوضاع جامعه خواهند کرد و این مسئله موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حسینی افزود: در زمینه ترویج فرهنگ وقف نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه نقشی بی‌بدیل بوده و آن‌ها باید تمام پتانسیل و ظرفیت خود را برای آگاه‌سازی جامعه با عملکرد ادارات اوقاف و معرفی موقوفات و واقفان نمونه به کار گیرند تا از این طریق این فرهنگ ماندگار را ترویج دهند.

انتهای پیام/خ20/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول