اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

برای مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بهترین گزینه را انتخاب کردیم

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که برای مدیریت آن باید بهترین گزینه را انتخاب کرد.

برای مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بهترین گزینه را انتخاب کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن شیخ‌نیا‌دلیانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی که در محل سالن اجتماعات هتل میثاق برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی‌های برتر خراسان‌رضوی این استان را با استان‌های دیگر متفاوت کرده است.

معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ظرفیت‌های بخش خصوصی حوزه محیط زیست‌ طبیعی بسیار منحصر به فرد و هم‌چنین حوزه انسانی با توجه به رونق بخش صنعت و کشاورزی در استان خراسان‌رضوی ما را بر آن داشت تا پس از بازنشستگی مدیرکل خراسان‌رضوی بهترین گزینه را در این راستا انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: این انتخاب باید از میان گزینه‌هایی صورت می‌گرفت تا بتواند به راهبردهای صحیح زیست‌محیطی در استان خراسان‌رضوی با توجه به سیاست‌های کلان و مباحث درون‌بخشی کمک کند.

شیخ‌نیا با بیان اینکه ما باید در این راستا یکی از مدیران با تجربه و با دانش زیست‌محیطی را انتخاب می‌کردیم، افزود: خوش‌بختانه حمید جلالوند یکی از مدیرانی است که هم از دانش این حوزه برخوردار است و هم با استان خراسان‌رضوی و محیط زیست آن آشنایی دارد.

وی با اشاره به اینکه وی پیش از این مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد بوده است، افزود: استان یزد نیز به لحاظ زیست‌محیطی، محیط طبیعی بسیار پراکنده و متنوع و در بخش محیط انسانی نیز دارای واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی است بنابراین با استان خراسان‌رضوی ویژگی‌های یکسانی دارد.

معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: امیدوارم مدیرکل جدید استان خراسان‌رضوی نیز هم‌چون آقامیری مدیر موفقی برای اجرای سیاست‌هایی باشد تا مردم و نهادها بتوانند از آن استفاده ببرند.

شیخ‌نیا ادامه داد: حوزه محیط زیست یک حوزه حاکمیتی و نظارتی است که دارای اهمیت بالایی است و کسی که می‌خواهد متولی آن باشد باید دارای دانش روز و تخصص در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست تنها بومی بودن مدیران شرط کافی نیست، افزود: آشنا بودن و تعاملات کافی و کارشناسانه با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از جمله مواردی است که در انتخاب مدیران زیست‌محیطی بسیار حائز اهمیت است.

شیخ‌نیا با بیان اینکه مبحث آلودگی شهر مشهد و بخش دفع پسماندها بخش مهمی است که امیدواریم آقای جلالوند به آن توجه داشته باشند، ادامه داد: با حضور یک مدیر جدید امیدواریم نگاه مدیریتی و اجرایی و استفاده از علوم، فنون و تکنولوژی جدید می‌تواند در بحث‌های نظارتی زیست‌محیطی ورود پیدا کند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول