اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست انسانی استان البرز:

عوامل آلوده کننده محیط زیست شناسایی شوند

خبرگزاری فارس: معاون محیط زیست انسانی استان البرز گفت: عوامل آلوده کننده محیط زیست شناسایی شوند.

عوامل آلوده کننده محیط زیست شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شینا انصاری ظهر امروز در کارگاه آموزشی کشوری آلودگی هوا در البرز آغاز اظهار داشت: از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا عوامل انسانی بوده که بشر باید با رعایت برخی موارد مانع از آلودگی بیشتر هوا شود.

وی ادامه داد: این نخستین کارگاه آموزشی کشوری است که برگزار شده است.

این مسئول با اعلام این که در این کارگاه آموزشی وضعیت آلودگی هوا در صنایع کانی فلزی و غیرفلزی بررسی می‌شود تأکید کرد: این گونه صنایع سهم مهمی در آلودگی هوا ایجاد کرده و یکی از منابع ثابت آلوده کننده محیط زیست و هوا به شمار می‌روند.

انصاری گفت: بررسی دلایل آلودگی هوا و ارائه نقطه نظرات و همچنین به کارگیری روش‌های نوین در کاهش آلودگی هوا،‌ می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کند.

وی با اشاره به این که این دوره آموزشی با هدف تبیین موارد آلوده کننده هوا در صنعت، بررسی استانداردهای موجود در نحوه استفاده از آنها برگزار شده افزود: استفاده از روش‌های اندازه‌گیری آلاینده‌های هوا و صنایع فلزی و       غیرفلزی و پیش‌بینی برنامه موثر کنترل و پایش از دیگر اهداف برگزاری این همایش کشوری است.

معاون محیط زیست انسانی استان البرز، نقش صنایع ثابت را در آلودگی هوا موثر دانست و متذکر شد: استان البرز با داشتن شهرک‌های صنعتی در تهدید آلودگی بیشتر هوا قرار گرفته است.

انصاری به وجود کارخانه سیمان آبیک در این استان اشاره کرد و اذعان داشت: سیمان آبیک از سال گذشته زیر حوزه نظارتی این استان قرار گرفته که با توجه به اینکه خط دو تولید این کارخانه آلایندگی داشت مدتی تعطیل شد و هم اکنون در حال رفع آلودگی بوده و تا پایان سال این خط به مرکز پایش لحظه‌ای آلودگی هوای این استان متصل می شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول