اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

خبرنگاران از ابزارهای مهم رشد فرهنگ جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: نقش رسانه در بالا بردن شعور مردم و مبانی فرهنگی بسیار کارساز بوده و یکی از ابزارهای مهم رشد فرهنگ جامعه است.

خبرنگاران از ابزارهای مهم رشد فرهنگ جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در دیدار اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت روز خبرنگار با امام جمعه اظهار داشت: با توجه به شناختی که در این یک سال از مجموعه خبرنگاران جیرفت به دست آوردم، از شعور سیاسی و تعهد مذهبی برخوردار هستند و در واقع تعهدی نسبت به نظام و مسائل مذهبی دارند.

وی افزود: بعضی اصحاب رسانه ممکن است شعور و درک لازم برای خبر متناسب با جامعه را نداشته باشند که چه خبری را باید رسانه‌ای کرد و یا رسانه‌ای نکرد.

عسکری تصریح کرد: این شعور و بینش شما است که می‌توانید اخبار را پالایش کنید و خبری رسانه‌ای می‌شود در قالبی به جامعه عرضه شود که جامعه را به تشنج نکشاند.

وی با بیان اینکه سعی کنید نقاط قوت در شما تقویت شود، خاطرنشان کرد: جامعه خبرنگاری به اصول ارزشی خود بیفزاید.

امام جمعه جیرفت گفت: نقش رسانه در بالا بردن شعور مردم و مبانی فرهنگی بسیار کارساز است و یکی از ابزارهای مهم رشد فرهنگ جامعه است، به ویِژه اگر با پردازش مناسب باشد، به گونه‌ای که در آن تحریف ایجاد نشود.

عسکری اذعان داشت: در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و جلسات با هم حضور داشته‌ باشید که اگر نکته‌ای از ذهن کسی عقب‌ماند دیگری آن‌ را بیان کند و کار خوبی ارائه شود.

وی اظهار داشت: در امر خبررسانی مانند سد باشید، کنترل کنید، ناخالصی‌ها گرفته شود، همانطور که آب پشت سد نگه داشته می‌شود و رسوبات آن گرفته می‌شود و آب زلال متناسب با مصرفی که در پشت سد است، از سد خارج می‌شود.

عسکری با بیان اینکه حرفی که می‌زنید، ریشه‌دار باشد و بر اساس شایعات و شنیده‌ها نباشد، گفت: صداقت در خبررسانی رعایت شود، خبر راست را هم متناسب با نیاز جامعه و هم متناسب با  فهم و تحمل جامعه به مردم منتقل شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول