اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه ادیان و مذاهب

کتاب «دین و برابری انسانی» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: کتاب «دین و برابری انسانی» در آینده‌ای نزدیک به همت دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر می‌شود.

کتاب «دین و برابری انسانی» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب دین و برابری انسانی دارای شش فصل اصلی است که به مباحثی مانند برابری انسانی، تغییر نژاد، معنای لغوی مسئله، معناشناسی واژگان در قرآن و سنت، پیشینه تاریخی تبعیض نژادی یونان، رم، ایران باستان، هندوستان و حجاز، اروپا، آمریکای قدیم، آفریقای جنوبی و اروپا می‌پردازد.

در بخشی دیگر به موضوعاتی مانند موافقان تبعیض نژادی، موضع قرآن و سنت و نگاهی اجمالی به ادبیات آیات و روایات در زمینه تبعیض نژادی پرداخته می‌شود.

در فصل سوم ریشه‌های تبعیض نژادی، عوامل روحی و روانی، خودبینی و تکبر، ریا و قدرت مطرح می‌شود.

فصل چهارم راهبردهای قرآن برای مقابله با تبعیض نژادی است که در این فصل به راهبردهای نظری قرآن، راهبردهای عملی قرآن و فصل پنجم به مقابله پیامبر اکرم(ص) و ائمه با تبعیض نژادی، نژادپرستی عربی، شبهه تبعیض در سیره نبوی، مبارزه با تبعیض نژادی، تدابیر ائمه درباره تبعیض نژادی، جایگاه اجتماعی و حقوقی گروه مورد تبعیض و جعل احادیث می‌پردازد.

در مقدمه کتاب دین و برابری انسانی آمده است: یکی از نیازهای اساسی انسان‌ها احساس برابری و تساوی بین آنهاست و این نیاز با عینیت‌بخشی به آن در جوامع در بستر پیشرفت و توسعه برای همگان فراهم خواهد آمد.

در ادامه تصریح شده است: زمانی‌‌ که فرد یا گروهی از خودخواهی و غرور سرمست شوند و دیگران را مسخر و مطیع خود بپندارند تبعیض و نابرابری شکل می‌گیرد.

نویسنده تصریح می‌کند: تعالیم و راهبردهای اصلاحی قرآن، پیامبر و امامان شیعه که همواره پرچم‌دار مبارزه با تبعیض نژادی بوده‌اند می‌تواند الگو و برنامه راهگشا برای تمام کسانی‌ باشد که یافتن ریشه‌ها، بسترها و ایجاد مساوات بین انسان‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی آنهاست.

کتاب دین و برابری انسانی توسط رسول محمدجعفری در 175 صفحه به رشته تحریر درآمده و با قیمت 4 هزار تومان به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول