اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی 50 بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از تجهیز و راه‌اندازی 50 بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد.

راه‌اندازی 50 بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به منظور ایجاد بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی زیر پوشش و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در این بخش و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متناسب با نیازها و روحیات کودکان ایجاد و تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات تهیه شده برای این کتابخانه‌ها شامل قفسه، میز، صندلی و وسایل جدید کمک آموزشی مخصوص کودکان است، افزود: با تجهیز این کتابخانه‌ها همه کتابخانه‌های عمومی استان به بخش کودک مجهز شده و خدمات متنوعی به مراجعان کودک و نوجوان ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزاری جلسات عصر کتاب در گروه‌های هفتگانه از جمله نقد و بررسی و معرفی کتاب به صورت ماهانه از برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت: این جلسات در گروه‌های ادبیات، تاریخ، کلیات فلسفه، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان و تربیت بدنی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید جلسات هفت‌گانه عصر کتاب به صوررت ماهانه از شهریور سال 83 به طور منظم با حضور محققان و پژوهشگران و با حضور نویسنده کتاب برگزار می‌شود.

احمدخانی با اشاره به برگزاری 270 جلسه نقد و بررسی و معرفی کتاب یادآور شد: این جلسات در گروه‌های ذکر شده برگزار شده است.

وی از انعقاد 11 تفاهمنامه همکاری با سازمان‌های مختلف به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید خبر داد و افزود: افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی از دو باب به 10 باب از فعالیت‌های انجام شده توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به آماده بودن چهار باب کتابخانه مشارکتی تصریح کرد: این کتابخانه‌ها به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی اندیشه سپید ویژه روشندلان نخستین کتابخانه عمومی ویژه این قشر است، افزود: این کتابخانه مخصوص نابینایان طراحی و احداث شده است.

احمدخانی یادآور شد: این کتابخانه با 200 میلیون تومان اعتبار احداث شده و مبلغ 95 میلیون تومان نیز برای تجهیز آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این کتابخانه امکاناتی از قبیل رایانه، میز مطالعه، برجسته‌نگاری دو، نرم‌افزار نوید چهار و پنج، بهدید 3.5 و 8.5، چاپگر بریل، هدفون، واکمن، ضبط صوت، سی‌دی‌من، کتاب بریل، پکجاز 80، پرکینز و دستگاه درشت نمای رومیزی در نظر گرفته شده است، افزود: دستگاه درشت نمای رومیزی، دستگاه تکثیر نوار، ورک سوئیچ، سوئیچ 24 پورت و نرم‌افزار سروش برای این کتابخانه در نظر گرفته شده است.

وی از اختصاص دستگاه‌هایی از جمله اسکنر، فاکس، کپی، قفسه، نوار گویا، سیستم امنیتی، کمپکت، ماشین حساب مخصوص گویا و سایر امکانات خبر داد و گفت: یک هزار نسخه کتاب به خط بریل، 3 هزار نسخه کتاب به صورت گویا برای این افراد در این کتابخانه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول