اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم:

قدر شب تحول و دگرگونی است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شب قدر، شب تحول و دگرگونی بوده بنابراین لازم است از این شب نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

قدر شب تحول و دگرگونی است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به شب‌های قدر اظهار کرد: آیه «لیلة القدر خیر من الف شهر» نشانگر عظمت شب قدر است که با هزار ماه برابری می‌کند.

وی با اشاره به تعیین مقدرات در شب قدر گفت: بر اساس فرمایش ائمه اطهار(ع) آنچه انسان لیاقت و شایستگی آن را در شب‌های قدر داشته باشد، همان را خداوند برای وی مقدر می‌کند.

  1. مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: قرآن در شب قدر نازل شده، بنابراین باید با ارتباط بیشتر با این شب، حداکثر بهره را از آن ببریم تا بهترین مقدرات در این شب رقم بخورد.

وی عنوان داشت: قرآن کتاب انسان‌سازی، کلام خداوند و معجزه جاویدان رسول اکرم(ص) است و به اندازه‌ای شب قدر دارای عظمت بوده که قرآن در این شب نازل شده است.

عظیمی با اشاره به نقش اختیار انسان‌ها در تعیین مقدرات در شب قدر گفت: بر اساس روایات مقدرات یک سال انسان در شب قدر مشخص می‌شود و همه انسان‌ها می‌توانند بهترین خیرات و برکات را از خداوند برای خود بخواهند.

وی خاطر نشان کرد: تعیین مقدرات به اعمال، رفتار و بندگی انسان بستگی دارد بنابراین انسان‌ها می‌توانند به وسیله اعمال و رفتار زمینه‌ای برای تعیین بهترین مقدرات را فراهم کنند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت شب قدر گفت: ارزش شب قدر از هزار ماه بیشتر است و در شب قدر ملائکه بر عالم ماده نازل شده و رحمت الهی را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد.

وی استغفار را یکی از بهترین اعمال شب قدر ذکر کرد و افزود: پیش از درخواست حوائج مادی و دنیوی در این شب باید از درگاه خداوند مغفرت و آمرزش بخواهیم.

عظیمی یادآور شد: مناجات، راز و نیاز با خدا، طلب مغفرت و درخواست تعجیل برای امام عصر(عج) از دیگر اعمال شاخص شب قدر است که با آنها می‌توانیم جایگاه اخروی خود را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه شب قدر، شب تحول و دگرگونی است گفت: شب قدر، شب دگرگونی در احوالات و رفتارهاست که بندگان با بهره‌گیری از این شاخصه می‌توانند از این شب نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول