اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیچیدن عطر کربلا در نمایشگاه قرآن

حرمین کربلا در نمایشگاه قرآن دل‌ها را نشانه گرفت

خبرگزاری فارس: در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با حضور ستاد عتبات‌عالیات و نصب پرچم گنبد امام حسین (ع)، دل و جان مشتاقان روانه کربلا شد.

حرمین کربلا در نمایشگاه قرآن دل‌ها را نشانه گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه‌های استان اصفهان که از 10 تا 16 مردادماه و با حضور استان‌های متفاوتی از جمله تهران، یزد و آذربایجان‌شرقی بود، بازدید کننده‌های بسیاری را به سمت خود جلب کرد.

شاید به جرأت بتوان گفت یکی از غرفه‌های پر ازدحامی که نظر هر بازدید کننده را به خود جذب می‌کرد، غرفه بزرگ بازسازی ستاد عتبات‌عالیات استان اصفهان بود که برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت داده شده بود.

زمانی که وارد سالن می‌شدی و چشمت به غرفه بازسازی ستاد عتبات‌عالیات می‌خورد، نخست پرده بزرگ سبز رنگ ملیله‌دوزی شده در انتهای غرفه بر روی میل پرده‌ای بود که توسط خواهران هنرمند مرکز آفرینش‌های هنری ستاد عتبات‌عالیات دوخته شده و قرار است که در حرم موسی‌ بن جعفر (ع) فرستاده شود، خودنمایی می‌کرد.

به دیگر داربست‌های این غرفه پرچم‌های گنبد امام حسین (ع) و ابولفضل‌العباس (ع) آویخته شده بود که نظر هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کرد و اینجا بود که می‌فهمیدی بعد مسافت مانع از ارتباط مشتاقان با این بزرگواران نمی‌شود و تنها باید با جوششی در درون و اتصالی بی‌مانند تنها با دیدن پرچمی که بر روی آن حک شده است، «السلام علیک یا حسین بن علی (ع)» حرارت دل عاشقانش تلألویی از نور امید می‌گیرد و اینجا است که در نزدیکی این غرفه همه زمزمه «السلام‌ علیک یا اباعبدالله» بر زبان داشتند.

اما وجود دو پنجره فولاد امیرالمومنین (ع) بر روی میز بزرگی بیش از هر چیز دیگری در این غرفه جلب توجه می‌کرد، یک چارچوب چوبی که حالا شده محلی برای نوشتن حوائج و دل‌نوشته‌های مردمی که به اهل‌بیت (ع) همیشه ارادت خاص و ویژه دارند.

در پایین این پنجره تکه‌ای از سپرهای نقره‌ای نیمه‌کاره‌ای دیده می‌شد که هنوز نیاز به نوازش دست هنرمندان اصفهانی داشت تا آماده برای نصب زیر ناودان طلا و ایوان شود.

چه زیبا بود طوماری از دل‌نوشته‌های مردم بر روی بنرهای بزرگ در میان این غرفه که رنگ به رنگ و از همه جا و از همه دری نوشته می‌شد در آرزوی اینکه گفتمانشان با اهل‌بیت (ع) به دیاری غریب برود ولو اینکه درخواست و خواهشی باشد.

اگر چه تمام این تشکیلات نمادی بود از فعالیت بازسازی ستاد عتبات‌عالیات اصفهان اما جان تشنه هزاران مشتاق را سیراب کرد تا به وقتش به محل اصلی خود با همراهی صدها غافله دل‌ برسد و پیغام تمامی بازدید کننده در این نمایشگاه را به بزرگوارانه‌ای که هر چه داریم از برکت وجود آنها است، برساند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول