اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گردآورنده قرآن‌های خطی:

قرآن‌های قدیمی را از سراسر دنیا جمع‌آوری کرده‌ام

خبرگزاری فارس: گردآورنده قرآن‌ها‌ و کتب خطی گفت: به مدت 40 سال قرآن‌های قدیمی را از سراسر دنیا جمع‌آوری کرده‌ام.

قرآن‌های قدیمی را از سراسر دنیا جمع‌آوری کرده‌ام

مجتبی ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: به برکت قرآن توانسته‌ام مجموعه نفیسی از قرآن‌های قدیمی را از سراسر دنیا جمع‌آوری کنم.

وی که در هشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآن نیز غرفه‌ای برای نمایش قرآن‌های خطی داشته، تصریح کرد: با توسل به قرآن توانسته‌ام تاکنون از این مجموعه نگه‌داری کنم و هر کجا که دچار مشکل شدم به خوبی برطرف شود.

گرد‌آورنده قرآن‌های و کتب خطی در خصوص نحوه جمع‌آوری این مجموعه گفت: به مدت 40 سال است این کار را انجام می‌دهم که ناشی از عشق و علاقه‌ای است که به این کار داشتم.

وی با اشاره به اینکه همیشه سعی داشته‌ام این کتب و قرآن‌ها در کشور باقی بماند و از هر کشوری هم که توانستم این مجموعه را جمع‌آوری کنم، اضافه کرد: در این مجموعه می‌توان قرآنی که برای نخستین بار در ایران با چاپ سنگی از زمان فتحعلی شاه قاجار و مربوط به سال 1241 هجری قمری است را مشاهده کنید.

ایمانیه که گردآوری این کتب را با هزینه شخصی خود دانست، تاکید کرد: در بین کتب خود از قدیمی‌ترین ترجمه‌ها با چاپ‌های سنگی متعلق به دوره ناصرالدین شاه نیز دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این کتب در هیچ یک از موزه‌های استان وجود ندارد، افزود: در صورتی که مکانی که سال‌ها وعده آن داده شده تهیه شود این کتاب‌ها را برای عموم مردم به نمایش می‌گذارم. 

محقق تاریخی و گردآورنده کتب قدیمی با اشاره به اینکه قرآن همیشه برای مردم مقدس بوده است، اضافه کرد: قرآن مانند شناسنامه‌ای برای هر فرد است که شاید کهنه و قدیمی شود، اما در گذشته به خاطر فقر حاضر به فروش آن می‌شدند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول