اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه کشور:

نسل جوان نیازمند هدایت برای درک قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه کشور با بیان اینکه نسل جوان نیازمند حمایت و هدایت برای ورود به یادگیری و درک قرآن هستند، گفت: والدین باید زمینه ورود فرزندان را در عرصه قرآن‌آموزی مهیا کنند.

نسل جوان نیازمند هدایت برای درک قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمدرضا رضازاده جویباری پیش از ظهر امروز در آیین محفل قرآنی در مسجد جامع شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه زمینه‌سازی فهم و تدبر در کلام‌الله مستلزم فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: انس و الفت، قرائت و یادگیری و فهم قرآن، ارتباط مستمر انسان با قرآن به ویژه در ماه مبارک رمضان بسترساز ارتقا و رشد همه‌جانبه جامعه قرآنی می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه 100 هزار نفر از حجاج ما در سال به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مکه مشرف می‌شوند اما اکثر زائران ما به علت ناتوان بودن در درست‌خوانی قرآن کریم به امور دیگر مشغول هستند.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه کشور کوتاهی و عدم حضور شیعه در محافل قرآنی به ویژه در حرم خانه خدا بسترساز شایعات نادرست نظیر اینکه شیعیان قرآن را نمی‌دانند، با قرآن آشنا نیستند، قرآن تشیع با قرآن ما متفاوت است می‌شود، افزود: این در حالی است که کشور عربستان که با مدیریت وهابیت هر ساله ده‌ها جلد کتاب به ده‌ها زبان زنده دنیا حتی به زبان فارسی علیه تشیع با هزار دروغ و تهمت کتاب تألیف می‌کنند و به مردم هدیه می‌دهند.

وی بیان داشت: حرکات، رفتار و کردار در حضور به‌هنگام در محافل، اجتماعات و برنامه‌های دینی مصداق میزان توجه و اهمیت ما به دین و آیین اسلام است پس می‌طلبد با تسلط بر قرآن کریم و مبانی و اصول دین مبین اسلام نماینده آگاه و فهیمی برای شیعه باشیم.

رضازاده جویباری با تأکید بر اینکه ما شیعیان باید آبروی اهل‌بیت باشیم، بیان داشت: با توکل به باری تعالی و توسل به اهل بیت(ع) و فعلیت خواستن در قالب برنامه‌ریزی درست و منسجم با بهره‌گیری بهینه از فرصت‌ها توفیق عامل و حامل قرآن بودن را با عزم راسخ در خود رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: پخش جهانی محافل قرآنی چند هزار نفری مشتاقان و عاشقان قرآن مجید طی سال‌های اخیر در حرم حضرت معصومه(س) عاملی قوی در تأثیر‌پذیری و رضایتمندی علاقمندان قرآن در دنیا به ویژه برادران اهل سنت شده است.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه کشور با تأکید بر اینکه باید با جان و دل در خدمت قرآن باشیم و درس بگیریم، ابراز داشت: تلاش کنیم با نگاهی آگاهانه و موشکافانه همه جریان‌های زندگی فردی و اجتماعی خود را بر مبنای قرآن پایه‌گذاری کنیم و ماه مبارک رمضان را آغازی بر کار و حرکت متعالی و شناخت قرآن قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه توجه و نگاه عمیق و ژرف‌نگری در محتوای قرآن کریم نقش بسزایی در نشر دین مبین اسلام و تشیع در جهان دارد، تصریح کرد: همه ما باید قرائت و تدبر در محتوای غنی قرآن کریم را به عنوان هادی و بهترین راهنما در اولویت و سرفصل امور زندگی روزمره خود قرار دهیم چراکه سعادت دنیا و آخرت انسان با تمرکز و تأمل بر کتاب خداوند کسب می‌شود.

رضازاده جویباری با اشاره به اینکه نسل جوان نیازمند حمایت و هدایت برای ورود به یادگیری و درک قرآن هستند، اظهار داشت: والدین به عنوان مدیران و هادیان اعضای خانواده در قبال نسل نوجوان و جوان مکلف هستند مسیر و زمینه فعالیت و ورود آنها را در عرصه قرآن‌آموزی مهیا کنند چرا که ضمیر جوان همچون زمینی مستعد و پذیرای یادگیری است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول