اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف کردستان خبر داد

ثبت‌نام 2600 کردستانی در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کردستان از ثبت‌نام بیش از 2 هزار و 680 نفر کردستانی در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در سال‌جاری خبر داد.

ثبت‌نام 2600 کردستانی در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن

حجت‌الاسلام محمود یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح بزرگ تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ در کشور اجرا می‌شود.

وی سهمیه استان کردستان را تربیت 4 هزار و 900 نفر حافظ قرآن کریم ذکر کرد و بیان داشت: ثبت‌نام در این طرح از اول ماه مبارک رمضان امسال شروع شده و تا اول اسفند ماه جاری ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون 800 نفر از شهرستان سنندج، 640 نفر از سقز، 360 نفر از بیجار، 250 نفر از بانه، 330 نفر از سقز و 300 نفر هم از مریوان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان تعداد مربیان شرکت‌کننده در این طرح را 118 نفر در کل استان عنوان کرد و گفت: در شهرستان سنندج 35 مربی، بیجار 40 مربی، سقز 15 مربی، مریوان 8 مربی و قروه هم 10 مربی هم اکنون در حال آموزش و حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان در این طرح هستند.

یوسفی خاطرنشان کرد: این طرح در 10 بقعه متبرکه شهرستان‌های سنندج، قروه و سقز و بیش از 100 مسجد در کل استان در حال اجراست.

وی بیان داشت: کلاس‌های آموزشی در سه مقطع هفت تا 12 سال، 13 تا 18 سال و 19 سال به بالا و در دو بخش برادران و خواهران برگزار شده است.

وی اعلام کرد: 4 هزار و 900 جلد کتاب و 4 هزار نسخه سی‌دی با عنوان طرح درسی با نظر اساتید حفظ و قرائت قرآن کریم آماده و در اختیار مربیان آموزشی قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان به شرایط شرکت مربیان در این طرح اشاره کرد و افزود: حافظان چند جزء تا کل قرآن کریم و افراد شرکت‌کننده در مسابقات کشوری و استانی قرآن کریم و کسانی‌ که دوره آموزش قرآن را گذرانده باشند می‌توانند به عنوان مربی در این طرح ثبت‌نام کنند.

یوسفی خاطرنشان کرد: تا اول اسفند ماه جاری علاقمندان به حفظ قرآن کریم می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول