اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

اجرای برنامه‌های پزشکی کشور از چشم‌انداز 1404 جلوتر است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: استعداد پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در حد بسیار خوبی است و می‌توانیم ادعا کنیم که بسیاری از برنامه‌های خود در چشم‌انداز ایران 1404 دست یافته‌ایم و از برنامه نیز جلو هستیم.

اجرای برنامه‌های پزشکی کشور از چشم‌انداز 1404 جلوتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی، صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در استانداری خراسان‌رضوی در مشهد، اظهار کرد: خدمات دولت در بخش‌هایی مانند سلامت و امنیت همواره رو به بهبود است و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی نیز در این زمینه انجام شده است.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: ابتدای انقلاب اسلامی ایران، جمعیت کشور نزدیک به 36 میلیون نفر بود و بسیاری از خدمات پزشکی نیز توسط پزشکان خارجی به مردم ارائه می‌شد، اما در حال حاضر شاهد هستیم که با وجود افزایش دو برابری جمعیت کشور، نه تنها در داخل کشور کمبود پزشک و امکانات نداریم، بلکه بسیاری از متخصصان پزشکی در اقصی ‌نقاط دنیا نیز ایرانی هستند و این امر، نمایانگر بلوغ و رشد فوق‌العاده پزشکی ایران است.

صلاحی گفت: استعداد پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در حد بسیار خوبی است و می‌توانیم ادعا کنیم که به بسیاری از برنامه‌های خود در چشم‌انداز ایران 1404 دست یافته‌ایم و از برنامه نیز جلو هستیم.

وی یادآور شد: یکی از معضلات پزشکی ما این است که سرانه مصرف دارو در کشور ما بسیار بالا است و باید با اطلاع‌رسانی مناسب این مسئله را نیز حل کنیم و امیدوارم با اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده، بخشی از این مشکل برطرف شود.

صلاحی عنوان کرد: طرح پزشک خانواده یک طرح بسیار عظیم است که دامنه پوشش آن کل ایران اسلامی را فرا می‌گیرد و در نهایت اجرایی شدن این برنامه سبب ساماندهی و علمی شدن نظام ارجاع می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: این برنامه در حال حاضر در استان‌های فارس و مازندران در حال اجرا است و بهتر است تیمی از مجریان این برنامه در خراسان‌رضوی، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این استان‌ها سفر کنند و از روند اجرای کار از نزدیک آشنا شوند.

صلاحی با اشاره به پیشرفت فوق‌العاده بخش بهداشت و درمان خراسان‌رضوی گفت: سال 88 برای عمل قلب بیماران باید هشت ماه منتظر می‌ماندند، اما در حال حاضر این زمان به 24 ساعت در بیمارستان‌های دولتی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های خصوصی نیز بیماران قلبی باید یک ماه منتظر می‌شدند اما این زمان به همت بخش پزشکی خراسان‌رضوی، علی‌رغم تمام تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به یک ساعت کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول