اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بندرعباس:

همکاری آرامستا‌ن‌ها، پزشک قانونی و بیمارستان‌ها با ثبت احوال ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بندرعباس بر همکاری تنگاتنگ و مستمر بیمارستان‌ها، پزشک قانونی و آرامستان‌ها با اداره ثبت احوال با هدف ثبت به موقع وقایع حیاتی به ویژه موارد فوتی تاکید کرد.

همکاری آرامستا‌ن‌ها، پزشک قانونی و بیمارستان‌ها با ثبت احوال ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد محسنی عصر امروز در چهارمین نشست ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان که با حضور اعضا مربوطه برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان این ماه را فرصتی مناسب برای خودسازی دانست.

وی با بیان اینکه رمضان ماه خدا و ماهی است که درهای آسمان به روی زمینیان باز می‌شود و خیرات بسیار در این ماه وجود دارد، اظهار امیدواری کرد در این ماه دستگاه‌ها و ادارات مربوطه نیز نسبت به انجام هرچه بهتر امور مبادرت ورزند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروزه کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته از سیستم ثبت امور حیاتی مدرنی برخوردار هستند، افزود: ما نیز باید در این راستا حرکت کنیم چراکه انجام مطالعات توسعه‌ای و برنامه‌های دقیق خواهان آمار درست و بدون خدشه مرگ و میر، تولد و مهاجرت‌هاست.

محسنی با بیان اینکه بعضا مشاهده می‌شود در برخی از روستاها دور افتاده افراد نسبت به ثبت زمان دقیق و به موقع وقایع حیانی آنگونه که باید حساسیت ندارند، اضافه کرد: باید توجه داشت که در این راستا می‌توان با فرهنگ‌سازی بخشی از این پدیده را کمرنگ کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندرعباس تاکید کرد: بخشداران با تشکیل جلسات توجیهی با شوراها و دهیاران در خصوص مسائل وقایع حیاتی اذهان متولیان امور را روشن کنند و با آگاهی دادن و مطلع کردن مسئولان امر از چگونگی ساختار و چارچوب مسائل ثبت وقایع ولادت و طلاق در آگاهی مردم نقش موثری ایفا کنند.

این مسئول با بیان اینکه زبان و هنر قدرتمندترین ابزار است و تاثیر شگرفی بر اذهان و تفکر مردم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و متولیان فرهنگ نقش مهم و تاثیرگذاری در این حوزه بر عهده دارند و می‌توانند با ابراز فرهنگ و هنر مسائل علمی و قانونی وقایع حیاتی را به زبان ساده به مردم آموزش دهند.

محسنی همچنین افزود: علاوه بر مردم که در ثبت به موقع وقایع حیاتی تاثیری قابل توجه دارند، هماهنگی دستگاه‌های مربوطه نیز در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون فرماندار بندرعباس همچنین خواستار همکاری تنگاتنگ و مستمر بیمارستان‌ها، پزشک قانونی و آرامستان با اداره ثبت احوال شد و گفت: نباید فراموش کرد که در این حوزه هرچه دستگاه‌ها به سمت هوشمندتر شدن پیش بروند، می‌توانند نسبت به جمع‌آوری و متمرکز سازی داده‌های اساسی کارآمدی بیشتری داشته باشند.

مبحث ثبت وقایع حیاتی در هرمزگان به ویژه در شاخص ثبت فوتی نسبت به برخی از استان‌ها در روند پایین‌تری قرار دارد که طی ماه‌های اخیر با تدابیر اندیشیده شده از طرف مسئولان این روند به سمت و سویی مناسب هدایت شده است.

صعب‌العبور بودن مناطق و عدم دسترسی آسان به برخی از روستاها و پراکندگی این مراکز جمعیتی همواره از مشکلات موجود در مسیر خدمت‌رسانی دستگاه‌هایی همانند ثبت احوال در این استان جنوبی بوده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول