اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه:

علوم پزشکی برای انتقال مطب‌ها از مرکز شهر ارومیه همکاری نمی‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه با اشاره به ضرورت تمرکززدایی از مرکز شهر ارومیه برای کاهش ترافیک، گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای انتقال مطب‌ها از مرکز شهر ارومیه همکاری لازم را ندارد.

علوم پزشکی برای انتقال مطب‌ها از مرکز شهر ارومیه همکاری نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد حضرت‌پور صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شهرداری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مطب اغلب پزشکان در ارومیه در هسته مرکزی شهر قرار دارد این موضوع سبب ایجاد ترافیک سنگینی در هسته مرکزی شهر شده است.

وی با اشاره به وجود ترافیک سنگین در خیابان خیام‌شمالی ارومیه به دلیل وجود ساختمان‌های پزشکان، تصریح کرد: در سال‌های اخیر در تلاش هستیم تا مطب پزشکان را به خارج از هسته مرکزی شهر انتقال دهیم.

حضرت‌پور با بیان اینکه در این راستا مشکلاتی وجود دارد، افزود: تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری ارومیه است.

وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته انتقال این صنوف به حاشیه هسته مرکزی شهر در دستور کار قرار دارد، گفت: این صنوف باید به خیابان‌هایی که عریض هستند انتقال یابند تا شاهد کاهش بار ترافیکی باشیم ولی دانشگاه علوم پزشکی استان در این راستا همکاری لازم را ندارد.

دغدغه اصلی شهرداری ارومیه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است

شهردار ارومیه گفت: سه پروژه پل قویون، پروژه تقاطع غیر هم‌سطح مدرس و خیابان ابوذر از جمله پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر توسط شهرداری ارومیه مورد توجه قرار دارند که در بین آنها پروژه پل قویون ارومیه در حال حاضر دارای 72 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی در این پروژه، تصریح کرد: حرکت گردشی منتسب به دور میدان تکمیل و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

حضرت‌پور با بیان اینکه از اجرای این پروژه خاطره تلخی داریم، افزود: قبل از اینکه آزادسازی‌های لازم در این پروژه انجام گیرد عملیات اجرایی را آغاز کرده‌ایم و میلیون‌ها تومان در این راستا متضرر شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در 29 هکتار در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: برآورد اولیه اجرای این پروژه 750 میلیارد تومان است که تاکنون 45 میلیارد تومان هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود تا اتمام این پروژه نیز 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

حضرت‌پور با بیان اینکه پروژه ابوذر نیز پروژه استانی است، گفت: راست‌گرد پل ابوذر را شهرداری ارومیه در برنامه کاری خود دارد چراکه تسهیل در تردد و آسایش مردم از اهداف اصلی شهرداری ارومیه است.

وی از آغاز پروژه تقاطع غیر هم‌سطح مدرس در نیمه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: برای آزادسازی این پروژه فعلاً اقدامی نشده است.

حضرت‌پور با بیان اینکه 10 میلیارد تومان برای این منظور نیاز است، افزود: ایجاد امکانات روگذر مدرس در برنامه کاری داریم و در این راستا با موسسه امین وارد مذاکره شده‌‌ایم.

شهردار ارومیه از انتخاب پیمانکار برای اجرای خطوط بی‌.آر.تی در ارومیه خبر داد و گفت: در این راستا قرارداد 270 میلیون تومانی منعقد کرده‌ایم.

حضرت‌پور برگزاری جشن اتمام خاکی در ارومیه، ساماندهی دست‌فروشان ‌و اجرای 81 پروژه با 240 میلیارد تومان اعتبار را از جمله برنامه‌های خود در سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول