اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی:

الگوی خبرنگاری اسلامی باید به جهان ارائه شود

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید الگوی خبرنگاری اسلامی را به جهان ارائه کنیم، گفت: الگوی اسلامی و رعایت اخلاق اسلامی باید از ارکان حرفه خبرنگاری باشد.

الگوی خبرنگاری اسلامی باید به جهان ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد علوی در همایش روز خبرنگار که در سالن اجتماعات آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌ها و گردهمایی‌هایی بهترین فرصت برای تبادل افکار، نظرات و تجربیات است.

وی افزود: با تدبیر و هم‌اندیشی در این مراسم‌ها می‌توانیم جنایات استکبار را در خصوص ظلم به شیعیان و مظلومان در عرصه جهانی انتشار دهیم.

علوی ادامه داد: خبرنگاران با قلم‌ رسای خود می‌توانند جنایات کفار را افشا و در خدمت دین و مذهب اسلام باشند بنابراین باید برای رسیدن به ارزش‌های الهی بیش از پیش تلاش کنیم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز بیشترین ابزار و تکنولوژی جدید دنیا در اختیار کشورهای غربی است، تصریح کرد: حرفه خبرنگاری یک تخصص به‌ شمار می‌رود و انتشار خبر، گزارش، پیام و محتوا برای مخاطبان در زمانی مشخص کاملاً حائز اهمیت است و این تخصص در بین خبرنگاران می‌تواند مشترک باشد.

وی در ارتباط با هدف و تخصص در خبرنگاری تاکید کرد: مهم‌ترین هدف خبرنگاران باید انتشار شاخصه‌های مدیریت اسلامی و معرفی اسلام ناب به جهانیان باشد.

علوی خاطرنشان کرد: هدف ما از انتشار اخبار تبیین اقتدار حکومت اسلامی در عرصه جهانی است که این امر خدمت و عبادت محسوب می‌شود.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه می‌توانیم الگوی خبرنگاری اسلامی را به جهان ارائه کنیم، گفت: باید شیوه زندگی و پیام‌هایی که از جانب خداوند به پیامبر وحی شد را به انسان‌ها منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: خبرنگاری با الگوی اسلامی و رعایت اخلاق اسلامی باید از ارکان حرفه خبرنگاری باشد.

علوی در مورد الگو قرار گرفتن رسانه اسلامی، خاطرنشان کرد: تهمت، تکذیب و علم نداشتن در برخی امور سبب عقب‌ماندگی جوامع می‌شود و نباید به شبهات و شایعات اعتنا کنیم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) ایشان را الگوی اخلاق اسلامی برای بشریت دانستند.

وی با اشاره به آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس در ارتباط با ارائه قدرت مدیریت اسلامی توانسته بسیار خوب در این زمینه فعالیت کند و باید بیش از پیش این امر با جدیت ادامه یابد.

علوی با اشاره به عملکرد 33 ساله انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید این عملکرد را به ‌عنوان الگو و مدل برتر مدیریت اسلامی به جهان ارائه دهیم، زیرا نشر معارف اسلامی، تحقیق، پژوهش، مدیریت اسلامی، بررسی و تحلیل در عرصه دین نسبت به دوران قبل از انقلاب کاملاً متفاوت است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: آستان قدس به برکت جمهوری اسلامی توانسته با تبلیغ دین مبین اسلام، انسان‌ها را برای رسیدن به کمال و هدف والای انسانیت کمک کند که باید در قالب یک پیام و اسلوب زیبا این فعالیت‌ها منتشر شود.

در پایان این همایش کتاب چهل آیینه شامل چهل کتیبه از سوره حمد رونمایی شد.

هم‌چنین نمایشگاه خانه وحی که مروری بر فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی است افتتاح و از هشت خبرنگار و عکاس برتر استان خراسان‌رضوی نیز تقدیر ویژه شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول