اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سرانه پایین سلامت لزوم حضور خیران در این حوزه را آشکار می‌کند

خبرگزاری فارس: معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سرانه سلامت ایرانیان در سال 91 در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان قابل قیاس نیست که همین موضوع لزوم حضور خیران سلامت را آشکار می‌سازد.

سرانه پایین سلامت لزوم حضور خیران در این حوزه را آشکار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نورالدین سلطانیان ظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر و خیران حوزه سلامت اصفهان با بیان اینکه حضور شورای اسلامی شهر اصفهان در جشنواره تجلیل از خیران و واقفان عرصه سلامت سبب دلگرمی دانشگاه علوم پزشکی این شهر می‌شود، افزود: تجلیل از خیران و زنده کردن فرهنگ وقف در حوزه سلامت از اهداف برگزاری دومین جشنواره تجلیل از خیران و واقفان حوزه سلامت است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرهنگ وقف در حوزه سلامت کمرنگ شده است، افزود: جمع بودجه جاری، اختصاصی و بودجه استان که به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص می‌یابد، 550 میلیارد تومان است که 85 درصد آن صرف حقوق کارکنان آن می‌شود.

معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 23 هزار و 500 نیروی کار از زیر دیپلم تا فوق تخصص را در اختیار دارد که به مردم سرویس‌دهی می‌کنند و در ازای آن باید به آنها حقوق پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در آمریکا سرانه سلامت 7 تا 8 هزار دلار است، گفت: این رقم در اروپا به 4 هزار دلار می‌رسد در حالی که در جمهوری اسلامی ایران سرانه سلامت در سال 90، به میزان 604 دلار در نظر گرفته شده که قابل قیاس با کشورهای دیگر نیست و همین موضوع لزوم حضور خیران و توانمندان را در این حوزه ملموس می‌کند.

سلطانیان یادآور شد: بر اساس استاندارهای بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت فردی سالم است که از نظر جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی سالم و ایمن باشد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول