اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نبود آب شرب بهداشتی

سلامت 856 خانوار ‌روستا‌یی فهرج تهدید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان فهرج گفت: نبود آب آشامیدنی بهداشتی سلامت 856 خانوار ‌روستا‌هایی شهرستان فهرج را تهدید می‌کند.

سلامت 856 خانوار ‌روستا‌یی فهرج تهدید می‌شود

فردین حشمتی امروز در گفت‌وگو با خبر‌نگار ‌فارس در فهرج اظهار داشت: نبود آب آشامیدنی سالم در 34 روستای‌ شهرستان فهرج‌ سلامت ساکنان این مناطق را تهدید می‌کند و اهالی این روستاها برای تامین آب آشامیدنی با مشکل رو‌به‌رو هستند.

حشمتی عنوان کرد: 29 روستا با تعداد 817 خانوار در بخش نگین کویر و پنج روستا با 39 خانوار در بخش مرکزی قرار دارند که از کمبود و نبود آب آشامیدنی سالم رنج می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا نیاز به مشارکت همگانی برای مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های اسهالی هستیم.

حشمتی ابراز داشت: آب محیطی بسیار مناسب برای رشد و تکثیر عوامل بیماری‌زای اسهالی حاد مانند ویبربوکلرا، اشر شیاکلی، سالمونلا، شیگلا و ... است.

وی افزود: خشکسالی‌های اخیر، نبود سیستم آب لوله‌کشی مناسب در ‌روستاها، استفاده مردم از آب قنوات و موتور‌پمپ‌ها‌، عدم گندزدایی آب آشامیدنی و شستشوی البسه و ظروف در این آب‌ها احتمال بروز و شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

حشمتی گفت: با توجه به اینکه اهالی روستایی فاقد شبکه لوله‌کشی آب هستند، توصیه ما ‌این است که در اولویت اول از آب‌های سالم و بهداشتی به صورت آب معدنی استفاده‌ و یا توسط پرکلرین توزیعی خانه‌های بهداشت، آب مصرفی خود را ضد‌عفونی کنند.

وی اذعان داشت: نشستن البسه و ظروف در قنات‌ها و موتور‌پمپ‌ها، رعایت بهداشت خوراکی‌ها، رعایت بهداشت سیستم فاضلاب مناسب از جمله رعایت فاصله عمودی و افقی 15 متر سرویس‌های بهداشتی از منابع آب آشامیدنی مانند چاه‌های شخصی داخل خانه با قنوات، جمع‌آوری فضولات حیوانی و بهداشت مناسب آنها، عدم استفاده از آب‌های راکد و بازی کودکان در گودال‌ها باید مدنظر باشد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول