اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام شد

برگزاری رزمایش تذکر لسانی در شهرستان دنا

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه دنا از برگزاری رزمایش تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر توسط ضابطین این فریضه در شهرستان دنا خبر داد.

برگزاری رزمایش تذکر لسانی در شهرستان دنا

جهانگیر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دنا اظهار کرد: مانور تذکر لسانی در راستای امر به معروف و نهی از منکر لسانی با حضور تشکل‌های مردمی در شهرستان دنا برگزار شد.

وی گفت: این رزمایش با هدف احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به صورت تذکر لسانی مانند برخورد با افراد روزه‌خوار و یا افراد بی‌حجاب به صورت نمادین در مرکز شهرستان دنا به اجرا درآمد.

انصاری عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است که با انجام آن زمینه رشد خلاف از بین می‌رود و فضای جامعه به سوی اخلاق‌گرایی سوق داده می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دنا عنوان کرد: دشمنان اسلام درصدد هستند تا پایه‌های نظام اسلامی ما را از لحاظ فرهنگی سست کنند تا به این وسیله بتوانند جوانان را به سمت غرب و فرهنگ آن سوق دهند.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز وظیفه دینی ما مسلمانان است که با اجرای این فریضه الهی که تداوم‌بخش راه ائمه معصومین و شهدای اسلامی است با تذکر لسانی همه آحاد مردم را از گناه و منکرات جامعه آگاه کنیم.

فرمانده سپاه دنا یادآور شد: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد ایجاب می‌کند که ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد.

وی هدف از برگزاری این مانور را زمینه‌سازی برای فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: استقبال آمران به معروف و ناهیان از منکر نشان‌دهنده این است که زمینه و ظرفیت همگانی شدن این دو فریضه الهی وجود دارد.

این مقام ارشد نظامی عنوان کرد: برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمانی می‌توان موفقیت کامل به دست آورد که این امر در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

انصاری با بیان اینکه اجرای تذکر لسانی در جامعه اسلامی می‌تواند دستاوردی نظیر سلامت جامعه و حفاظت از آن در برابر ناهنجاری‌ها را به همراه داشته باشد، افزود: تشکیل هسته‌های تذکر لسانی گام مهمی در ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

فرمانده سپاه دنا عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمده تا معروفات را گسترش دهد و منکرات را از بین ببرد و در این راستا تمام مسئولان و تک تک افراد جامعه باید احساس وظیفه کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول