اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

شبکه اینترانت مساجد قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شبکه اینترانت مساجد قم در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

شبکه اینترانت مساجد قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری در مراسم رونمایی از سایت محتوایی خدمت رسانی تبیان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: سایت تبیان از جمله پایگاه‌های فعال مذهبی است که روزانه پذیرای صدها هزار نفر از کاربران بوده و در واقع می‌توان آن را نخستین سایت مذهبی ایران دانست.

وی افزود: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به قم در سال 89، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم چندین طرح را به منظور دریافت کمک از محل سفر رهبری ارائه کرد که یکی از آنها که مورد تاکید دفتر رهبری نیز قرار گرفت، سایت محتوایی و خدمت‌رسانی تبیان قم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تأمین اعتبارات لازم برای راه‌اندازی این سایت گفت: همه دست‌اندرکاران تلاش خود را به کار بستند تا این طرح هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و امروز به میمنت سالروز میلاد با سعادت امام حسن(ع) این پروژه مفید به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر مزیت‌های بالای این سایت خاطر نشان کرد: امروزه در دنیای سایبری پایگاه‌های فراوانی وجود دارند اما سایت تبیان قم ویژگی‌های خاصی دارد که نخستین مورد محتوایی بودن آن با موضوعات دینی و مذهبی است.

اسکندری ادامه داد: سعی ما بر این بوده آنچه از مکتب بالنده اهل بیت(ع) موجود است با توجه به ویژگی‌های شهر قم طوری ساماندهی شود که برای همگان در داخل و خارج کشور قابل بهره‌برداری باشد به همین دلیل محتوایی بودن آن با پرهیز از جاذبه‌های ظاهری مورد تاکید قرار گرفت زیرا نیاز نسل جوان در شرایط کنونی، محتوای صحیح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به شبکه‌های مرتبط با سازمان تبلیغات مانند مبلغان، انجمن‌های اسلامی و هیئت‌های مذهبی بیان داشت: این شبکه‌های فرهنگی، فکری و تبلیغی ارتباط وسیعی با سازمان تبلیغات دارند به همین دلیل برای کاهش حضور فیزیکی مسئولان این شبکه‌ها در سازمان، بحث ارتباط با این مراکز در قالب بخش خدمت‌رسانی در سایت تبیان قم گنجانده شده است.

وی ابراز کرد: لوای تشیع از جمله موضوعاتی است که در سایت تبیان قم وجود دارد زیرا امروز مسئله وهابیت موجب ویرانگری‌های فکری، سیاسی و اجتماعی در سطح جهان شده است و راه مقابله با این مکاتب خودفروخته، مبارزه اثباتی با آنهاست زیرا ما نباید فریب دشمنان را بخوریم و از مسائل اثباتی خود غفلت کنیم.

اسکندری با بیان اینکه بسیاری از مراکز تنها به پاسخگویی در مقابل شبهات می‌پردازند گفت: در عین حال نباید از نشر معارف نورانی اهل بیت(ع) غافل باشیم به همین دلیل سه مسئله غدیر، عاشورا و انتظار به عنوان نقاط استراتژیک مذهب ما در بخش لوای تشیع گنجانده شده است و تنظیم آن طوری است که حتی اگر کسانی فرصت مطالعات تخصصی را نداشته باشند بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: بخشی از سایت تبیان قم نیز به موضوعات سلامت و پزشکی اختصاص داده شده است که محتوای آن با نگاه به توصیه‌ها و سفارشات ائمه اطهار(ع) تهیه شده است.

وی از تدارک محتواهای وسیع در خصوص موضوعاتی چون دین و اندیشه، دانش‌های گوناگون، اخلاق، عرفان، مهدویت، بحث‌های جامعه شناختی و تحول اجتماعی در سایت تبیان قم خبر داد و افزود: مباحث ادبی و هنری از زوایای مختلف در این سایت مورد بررسی قرار گرفته‌اند ضمن اینکه قم به عنوان مرکز فکری و معرفتی جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته و معرفی کاملی از آن صورت گرفته است.

اسکندری با تاکید بر توجه اسلام نسبت به تربیت انسان‌ها در محیط خانواده بیان کرد: به همین دلیل بخشی در سایت قم به این امر اختصاص داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از وجود خدمات الکترونیکی وسیع در سایت تبیان قم خبر داد و گفت: بحث شبکه اینترانت مساجد قم نیز در دستور کار قرار دارد و تاکنون 18 مسجد به سخت‌افزارهای لازم مجهز شده‌اند و با تهیه نرم‌افزار مربوطه در آینده نزدیک، شبکه مساجد قم که جزو طرح‌های مصوب سفر رهبری است به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تمام مسائل جهان اسلام و نیز مسائل داخلی را به دقت زیر نظر داشته و تذکرات جامعی را در این خصوص دادند هر چند برخی دستگاه‌های مسئول نسبت به مطالبات ایشان کوتاهی کرده و آنها را عملی نمی‌کنند به همین دلیل در سایت تبیان قم بخشی به «مطالبات رهبری» اختصاص یافته است و دلیل عمل نشدن به خواسته‌های ایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسکندری با اشاره به شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی ایران گفت: به همین دلیل بخشی در سایت تبیان قم با موضوع انقلاب قرار داده شده و مباحث مربوط به آن را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول