اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع):

ترویج راه و هدف شهدای ورزشکار نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) استان قم گفت: آنچه که امروز می‌تواند ورزش قهرمانی کشور را تعالی ببخشد، ترویج راه و هدف شهدای ورزشکار است که باید برای ورزشکاران نهادینه شود.

ترویج راه و هدف شهدای ورزشکار نهادینه شود

داود هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: امسال نیز علاوه بر برگزاری آیین گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید استان قم، مراسم سومین یادواره شهدای ورزشکار قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال مردم و رسانه‌ها از این اقدام مهم تصریح کرد: استقبال مردم از این‌گونه مراسم‌ها نشان می‌دهد که هنوز یاد و خاطره دلاورمردی‌ها و رشادت‌های شهیدان در هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ شهادت زنده است.

هاشمی یادآور شد: بعد از برگزاری نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان قم در سال 1387، دومین یادواره این شهدای گرانقدر با حضور خانواده شهدای ورزشکار هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد و طی آن با اجرای برنامه‌های مختلف و سخنرانی در رسای شهیدان جنگ حق علیه باطل، یاد و خاطره آنها گرامی داشته شد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) افزود: نظر به اهمیت حفظ فرهنگ شهادت برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی بیشتر ورزشکاران به خصوص نسل جوان و نوجوان جامعه با شهدا شود.

وی عنوان داشت: در ادامه این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به اجرای مراسمی ویژه پرداخت و سپس توسط همرزمان شهدای ورزشکار یاد و خاطره این عزیزان در دوران جنگ تحمیلی بازگو خواهد شد.

هاشمی عنوان داشت: بیان خاطراتی از سال‌های هشت سال جنگ حق علیه باطل و چگونگی رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در مقابل توطئه‌های دشمن بعثی در تلاش برای دفاع از آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، ادامه راه ولایت و حفظ کیان ایران اسلامی موضوعات مهمی است قطعاً ورزشکاران و نسل جوان جامعه را به حال و هوای جبهه‌های جنگ نزدیک خواهد کرد.

وی ابراز کرد: هفته دفاع مقدس نیز در راه است و برنامه‌های متنوعی برای این منظور پیش‌بینی خواهیم کرد تا بعد از گذشت سال‌ها از خاطره ارزشمند دفاع مقدس، بار دیگر یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام به خصوص شهدای ورزشکار را زنده کنیم.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) استان قم بیان داشت: استان قم در سال‌های دفاع مقدس، نزدیک به شش هزار شهید سرافراز را برای دفاع از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرد که در این بین نزدیک به 170 تن از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی از شهدای ورزشکار استان قم بودند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول