اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

شناسایی 200 هکتار اراضی بدون استفاده منابع طبیعی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از شناسایی 200 هکتار اراضی بدون استفاده منابع طبیعی در راستای ایجاد اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد.

شناسایی 200 هکتار اراضی بدون استفاده منابع طبیعی صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با اشاره به حمایت از تولیدات ملی و واحدهای تولید کننده داخلی اظهار کرد: شاخص‌های مدیریتی و خدماتی نظام باید با جدیت و پشتکار ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه خدمت خالصانه به مردم نوعی عبادت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم ولی‌نعمت‌های جامعه هستند و مسئولان باید محترمانه و با اخلاص با آنها برخورد کنند.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به برخی تسهیلات و اعتبارات سال جاری در بخش‌های مختلف اداری، گفت: مسئولان از تسهیلات دریافتی بهره‌گیری مناسب داشته باشند.

وی از اختصاص بالغ بر 758 میلیون و 300 هزار تومان اعتبار به دهیاری‌های صومعه‌سرا در سال گذشته خبر داد و افزود: صومعه‌سرا در حوزه رتبه‌بندی استفاده از منابع در ردیف سوم استانی قرار دارد.

به گفته شعبانی، این میزان اعتبار در حوزه دهیاری‌ها برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کوچک روستایی هزینه می‌شود که ساخت معابر، احداث پل‌های روستایی، سرویس‌های بهداشتی، گلزارهای شهدا و آسفالت خیابان‌ها از جمله این پروژه‌هاست.

وی مردم را ناظران دقیق و تیزبین در اجرای وظایف مدیران و مسئولان برشمرد و تصریح کرد: مدیران نسبت به اعتبارات، هزینه‌ها و اجرای درست پروژه‌ها مدیریت مناسب داشته باشند.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اجرای مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این شهرستان در حوزه‌های مختلف آبادانی روستایی و شهری اذعان کرد: گازرسانی بیش از 76 درصد روستاها، آسفالت 130 روستا در مسیر راه‌های فرعی و اصلی، انتقال آب شرب و اگو بندی فاضلاب‌ها از جمله این خدمات است.

وی با تصریح بر اینکه کشاورزی یکی از حوزه‌های فعالیتی مهم در گیلان محسوب می‌شود، یادآور شد: امسال بالغ بر 163 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی به گیلان اختصاص یافته که شهرستان‌ها بر اساس برش‌های کاری خود از آن سهم می‌برند.

شعبانی با بیان اینکه طبق دستور ریاست جمهوری مبنی بر شناسایی، استخراج و واگذاری ۲ میلیون اراضی بدون استفاده و ایجاد شغل برای بیش از 500 هزار نفر خاطرنشان کرد: اشتغالزایی در بین جوانان باید در حیطه وظایف اصلی مسئولان و مدیران اجرایی قرار گیرد.

وی از اجرای طرح شناسایی اراضی بدون استفاده منابع طبیعی در صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: تاکنون 200 هکتار از اراضی بدون استفاده منابع طبیعی در راستای ایجاد اشتغالزایی در صومعه‌سرا شناسایی شده است.

فرماندار صومعه‌سرا افزود: تمام اراضی بدون استفاده روستایی صومعه‌سرا باید در قالب شرکت‌های تعاونی برای افزایش اشتغالزایی در بین جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بیمه کشاورزی یادآور شد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در اولویت بیمه کشاورزی قرار دارند.

شعبانی مکانیزاسیون و به‌کارگیری از دستگاه‌های مکانیزه در شالیزار‌ها را اقدامی بسیار خوب و کارآمد دانست و افزود: امسال بالغ بر یک‌هزار و 900 هکتار از شالیزارهای صومعه‌سرا با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه نشاکاری شده‌اند.

وی کاهش هزینه‌های کشاورزی، کاهش دورریز و صرفه‌جویی در زمان را از برجسته‌ترین مزایای کشت و برداشت مکانیزه محصولات کشاورزی عنوان کرد.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه یک‌هزار و 100 هکتار آب‌بندان در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: از این مقدار بالغ بر 500 هکتار با همکاری شیلات صومعه‌سرا ماهی‌دار شده‌ است.

به گفته وی صومعه‌سرا با تولید سالانه 7 هزار و 300 تن ماهی، مقام دوم استانی را در پرورش و تولید ماهی دارد و حدود 750 نفر صومعه‌سرایی نیز در این راستا فعالیت دارند.

ا‌نتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول