اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کرمان خبر داد

ثبت 6 شرکت دانش‌بنیان در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: راه‌اندازی 15شرکت دانش‌بنیان در کرمان تصویب شده و تاکنون 6 شرکت به ثبت رسیده است.

ثبت 6 شرکت دانش‌بنیان در کرمان

فرشید کی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان در زمینه اجرای سیاست‌های رهبری در حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی کار گروه حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: کار گروه استانی حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان در کرمان با حضور رئیس اداره تعاون، مدیر پارک علم و فناوری، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و رئیس بنیاد نخبگان تشکیل شده است.

کی‌نیا با اشاره اینکه طرح‌های دانش‌بنیان در قالب شرکت‌های تعاونی حمایت می‌شوند، عنوان کرد: وظیفه اصلی کار گروه مذکور این است که طرح‌های دانش‌بنیان را به تجاری‌سازی و تولید صنعتی برساند.

وی بیان داشت: نشست‌های کار گروه استانی حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان در کرمان به صورت ماهانه برگزار می‌شود و طرح‌هایی که تأیید و برای ثبت شرکت معرفی می‌شوند.

کی‌نیا ابراز داشت: پارک علم و فناوری به ایده‌های مخترعان نگاه علمی و فنی دارد، بانک توسعه تعاون نیز توجیه اقتصادی طرح‌ها را بررسی می‌کند و اداره کل تعاون در زمینه قوانین ثبت شرکت‌ها با این کار گروه همکاری دارد.

وی از برگزاری پنج نشست کار گروه استانی حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان در کرمان خبر داد و بیان داشت: از مجموع 50 طرح متقاضی راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون 15 طرح مورد تصویب قرار گرفته و شش تعاونی دانش‌بنیان به ثبت رسیده است.

کی‌نیا با اشاره به اینکه طرح‌های تصویب شده در استان تا سقف 7 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی بهره‌مند می‌شوند، افزود: این طرح‌ها برای استفاده از وام تا سقف 20 میلیارد ریال باید در کمیته دانش بنیان کشور مورد بررسی قرار گیرند.

وی ابراز داشت: ایده‌های متقاضی تشکیل شرکت تعاونی‌های دانش‌بنیان باید دارای شرایطی از جمله نوآورانه بودن، بومی‌سازی فناوری‌های خارجی و دانش‌های بومی باشد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول