اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران کیفی‌ترین کیوی دنیا را تولید می‌کند/ اختصاص 185 میلیارد تومان تسهیلات ویژه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: بر اساس گزارش فائو کیوی تولیدی مازندران کیفی‌ترین کیوی در سطح دنیا است.

مازندران کیفی‌ترین کیوی دنیا را تولید می‌کند/ اختصاص 185 میلیارد تومان تسهیلات ویژه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، رضا عظیمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نور، امنیت غذایی را اساسی‌ترین اصل در دنیا دانست و بیان داشت: جهاد کشاورزی در کشور مهم‌ترین وظیفه را در تامین امنیت غذایی دارد.

وی با اعلام رتبه اول بخش کشاورزی مازندران در سطح کشور ابراز داشت: ضریب کشت در استان یک و 35 صدم درصد است در حالیکه ضریب متوسط کشوری 75 صدم است و از نظر ضریب اقتصادی نیز با 10.5 درصد نسبت به استان دوم کشور فارس دو و نیم درصد فاصله دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران افزود: متوسط تولید مرکبات در دنیا 13 تن در هکتار است و این میزان در مازندران 18 تن ثبت شده است گرچه برخی از کشاورزان نمونه تا 120 تن هم تولید داشتند و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.

عظیمی تصریح کرد: کشاورزی مازندران با کشاورزی کشورهای پیشرو دنیا مقایسه می‌شود و تولیدات استان نیز به راحتی در بازارهای اروپایی قابل عرضه است به‌ طوری که به‌ عنوان مثال بر اساس گزارش فائو کیوی تولیدی مازندران کیفی‌ترین کیوی در سطح دنیا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اظهار داشت: 85 درصد جمعیت مازندران به نوعی کشاورز هستند و در سال 91 در جهت حمایت از تولیدات کشاورزی در کشور کارگروه توسعه کشاورزی با ریاست رئیس جمهور و در استان‌ها با ریاست استاندار و فرمانداران در شهرستان‌ها شکل گرفت که این یک فرصت طلایی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

*اختصاص 185 میلیارد تومان تسهیلات ویژه

عظیمی نخستین گام کارگروه توسعه کشاورزی را اختصاص 185 میلیارد تومان تسهیلات ویژه کشاورزی به استان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با سود هفت درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و گاهی بازپرداخت آن 15 ساله است.

وی گفت: از این مبلغ حدود 5 میلیارد تومان به شهرستان نور اختصاص یافت که در صورت جذب همه این مبلغ اعتبار مجدد نیز تزریق می‌شود و این به میزان فعالیت و جذب شهرستان دارد.

انتهای‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول